کد خبر: ۲۱۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 10
هرگز در این دو حالت به تخت نروید؛ گرسنه یا با شکم برآمده از پرخوری؛ زیرا ناراحتی شما از این دو ناحیه می‌تواند باعث بیدار ماندن شود. همچنین میزان نوشیدنی‌های قبل از خواب را هم محدود کنید تا مجبور به سرکشی به توالت در نیمه‌های شب نشوید
شفاآنلاین>سلامت>زمانی که نتوانید خواب کافی و خوبی داشته باشید کیفیت زندگی شما کم خواهد شد البته برخی بیماری‌ها نیز در خواب شما تاثیرگذار هستند.

به گزارش شفاآنلاین، هر روز در ساعتی مشخص به خواب بروید و بیدار شوید. حتی در آخرهفته‌ها، روزهای تعطیل و مرخصی‌ها!

ثبات به بدن شما کمک می‌کند چرخه خواب بیداری مشخصی داشته باشد و این به خواب راحت در شب کمک می‌کند. البته نکته‌ای در میان هست؛ اگر بعد از ۱۵ دقیقه به خواب نرفتید، از تخت پایین بیایید و کاری آرامش‌بخش انجام دهید. سپس وقتی خسته شدید به تخت برگردید.

اگر فرآیند به خواب رفتن عذاب‌آور پیش برود، قطعا خوابیدن سخت‌تر می‌شود.

هرگز در این موقعیت‌ها نخوابید

هرگز در این دو حالت به تخت نروید؛ گرسنه یا با شکم برآمده از پرخوری؛ زیرا ناراحتی شما از این دو ناحیه می‌تواند باعث بیدار ماندن شود. همچنین میزان نوشیدنی‌های قبل از خواب را هم محدود کنید تا مجبور به سرکشی به توالت در نیمه‌های شب نشوید.

نیکوتین، کافئین و الکل خواب راحت را از شما دریغ می‌کنند. اثر تحریک‌آمیز نیکوتین و کافئین تا ساعت‌ها بر بدن باقی می‌ماند و انتقام خود را از کیفیت خواب شما می‌گیرد. بر خلاف تصور بقیه، حتی الکلی‌جات هم فقط در ابتدا آدم را خواب‌آلود می‌کنند، اما در ساعت‌های بعدی باعث اختلال خواب می‌شوند.

تاثیر ورزش در داشتن خواب راحت

فعالیت‌های بدنی منظم و باقاعده می‌توانند به خواب راحت شما کمک کنند، به یاری‌تان بیایند تا سریع‌تر بخوابید و از خواب عمیق‌تری بهرمند شوید. در این میان زمان‌بندی مهم است، اگر ورزش‌تان به ساعت خواب نزدیک باشد، شاید بالا بودن سطح انرژی باعث تعویق خواب شود، پس به نظر می‌رسد که ورزش در ساعت‌های ابتدا یا میانه روز بهتر باشد.

وقتی کار زیاد یا فکر زیاد روی سرتان ریخته باشد، احتمالا خواب شما دچار اختلال خواهد شد؛ برای کمک به بازیابی آرامش<Calm> درونی، راه‌های سالم برای مدیریت استرس خود را بیابید.

شروع آن با موارد ساده‌ای مثل نظم دادن به کار، تنظیم اولویت‌ها و سپردن کارها به دیگران است؛ به خود فرصت وقفه و استراحت در همهمه فعالیت‌های روزانه را نیز بدهید. با دوستان خود گپ و گفتی کنید و چُرت کوتاهی بزنید.

قبل از خواب شبانه نیز افکار فروننشسته خود را بنویسید و سپس آنها را تا فردا کنار بگذارید.yjc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: