کد خبر: ۲۱۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 05
سالانه به بیش از ۱۰۰ فلوشیپ لاپاراسکوپی در کشور نیاز داریم که فقط بین ۱۵ تا ۲۰ نفر سالانه پذیرش داریم
شفاآنلاین>سلامت>دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی و درون بین ایران، گفت: در حال حاضر حدود نیمی از جراحی های پایه مانند کیسه صفرا و آپاندیس در کشور، با لاپاراسکوپی انجام می شود.

به گزارش شفاآنلاین ، محمد طالب پور، در مراسم افتتاحیه چهاردهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی و درون بین ایران که در سالن پروفسور عدل بیمارستان سینا در حال برگزاری است، افزود: استفاده از روش لاپاراسکوپی در اعمال جراحی<Surgery> پیشرفته کمتر از ۱۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۵ سال است که طلسم استفاده از لاپاراسکوپی در ایران شکسته شده است، گفت: نزدیک به ۲۵ سال از انجام اعمال لاپاراسکوپی در ایران می گذارد که در ۱۰ سال اول به کندی مورد پذیرش قرار می گرفت و علت اصلی گسترش آن در ایران رضایت مردم از اینگونه اعمال جراحی و کاهش عفونت ها و دردها است.

طالب پور با اشاره به اینکه حدود ۸۵ درصد عمل جراحی معده<Stomach> در ژاپن به روش لاپاراسکوپی انجام می شود، گفت: افزایش اعمال جراحی با اطلاع رسانی بیشتر و تربیت فلوشیپ این حوزه، دست یافتنی است.

وی اظهار داشت که در حال حاضر پنج دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران، شیراز، اصفهان و مشهد در حال تربیت نیروهای فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته هستند.

طالب پور ادامه داد: در حال حاضر این تعداد دانشگاه علوم پزشکی در سال بین ۱۵ تا ۲۰ نفر پذیرش دارند.

وی به کمبود نیروهای فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته اشاره کرد و گفت: سالانه به بیش از ۱۰۰ فلوشیپ لاپاراسکوپی در کشور نیاز داریم که فقط بین ۱۵ تا ۲۰ نفر سالانه پذیرش داریم.

چهاردهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی و درون بین ایران تا ۱۶ آذر در بیمارستان سینا در حال برگزاری است.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: