کد خبر: ۲۱۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 04
سلمان خدادای رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجلس برای حمایت از صنعت داروسازی و به خصوص تسهیل روند تولید دارو از طریق کمک به کاهش و حل مشکلات شرکت های دارویی در کشور خبر داد
شفاآنلاین> اجتماعی> سلمان خدادای رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجلس برای حمایت از صنعت داروسازی و به خصوص تسهیل روند تولید دارو از طریق کمک به کاهش و حل مشکلات شرکت های دارویی در کشور خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت داروسازی سها، نشست مشترک شورای مدیران شرکت داروسازی سها و  سلمان خدادادی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این شرکت برگزار شد.

وی با اعلام اینکه مسئله تحریم ها و نوسانات ارزی در ماههای گذشته شرایط تولید در شرکت های دارویی را همانند سایر بنگاه های اقتصادی با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است بر لزوم اهتمام جدی دولت و وزارت بهداشت بر حل مشکلات شرکت های دارویی تأکید کرد.

 3.5میلیارد دلار برای تأمین دارو و تجهیزات درنظر گرفته شده است

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صادرات دارو باید در دستور کار نظام سلامت  کشور قرار گیرد، ایجاد زیر ساختهای لازم در داخل برای کسب استانداردهای بین المللی تولید دارو جهت  صادرات را الزامی اجتناب ناپذیر خواند و افزود، سازمان غذا و دارو با اتخاذ تمهیدات از طریق تعامل با سیستم بانکی کشور می تواند زمینه را برای اعطای تسهیلات کم بهره به شرکت های دارویی برای نوسازی تجهیزات و ایجاد GMP(روش های خوب تولید) به عنوان زیر ساخت اصلی تولید دارو مطابق با استانداردهای بین المللی برای تسهیل صادرات محصولات دارویی فراهم نماید.

در این نشست همچنین، یوسفی مدیرعامل شرکت داروسازی سها طی سخنانی حرکت به سمت تولید داروهایی با تکنولوژی پیشرفته (های تک) را از اصول اجتناب ناپذیر تداوم حیات صنعت داروسازی کشور بر شمرد.

وی با اشاره به چالش های فراروی صنعت دارویی کشور افزود،همکاری با مراکز پژوهشی و تحقیقاتی داخلی در حوزه سلامت از جمله پژوهشگاه رویان برای تولید داروهای دانش بنیان از برنامه های راهبردی شرکت داروسازی سها است.

وی گفت:جمعیت هلال احمر و شرکت های تحت پوشش سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی و تحریمهای ظالمانه آمریکا در بخش تامین بخشی از نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی قرار دارندو به رغم  وجود مشکلات متعدد در صنعت دارویی کشور اما شرکت های دارویی برتعهد خود برای تأمین داروهای مورد نیاز مردم وفادار هستند. تسنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: