کد خبر: ۲۱۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 04
افرادی که دارای معلولیت هستند مانند افراد عادی نمی‌توانند با افراد و محیط پیرامون خود براحتی ارتباط برقرار کنند اما برقراری این ارتباط با استفاده از فناوری‌های نوین امکانپذیر شده است
شفاآنلاین>سلامت> افرادی که دارای معلولیت هستند مانند افراد عادی نمی‌توانند با افراد و محیط پیرامون خود براحتی ارتباط برقرار کنند اما برقراری این ارتباط با استفاده از فناوری‌های نوین امکانپذیر شده است.

به گزارش شفاآنلاین، در همین راستا یک استارتاپ به‌نام Battlefield در امریکا یک صندلی چرخداری را طراحی و ساخته است که برقراری ارتباط کاربر ناتوان را با محیط و افراد ممکن می‌سازد.

این صندلی چرخدار Loro نام دارد.این صندلی دارای دوربین و برنامه‌ای است که با هم کار می‌کنند و اجازه می‌دهند کاربران بتوانند افراد و اشیایی که دور از او قرار دارند را براحتی در مونیتوری مشاهده کنند. همچنین با این دوربین و مونیتور کاربران ناتوان قادر خواهند بود تا نوشته‌ها را براحتی بخوانند و حتی متن‌ها را ترجمه کنند. حتی این امکان وجود دارد تا کاربر بتواند از طریق استفاده از لیزر به افراد و اشیای مورد نظر خود اشاره کند.

یاهو سانگ یکی از اعضای تیم درباره ویلچر loro می‌گوید: ابتدا این دستگاه را برای یکی از دوستان خود که به‌دلیل بیماری(Sickness) عصبی عضلاتش فلج شده بود، طراحی و ساختیم. او با چالش‌های زیادی در زمینه ارتباط با افراد و محیط پیرامون و اشیا، روبه‌رو می‌شد از این‌رو تصمیم گرفتیم با استفاده از تکنولوژی چالش‌های او را برطرف کرده و زندگی را برای او راحت‌تر و لذتبخش‌تر کنیم.

سانگ می‌افزاید: ما این ایده را با اتصال یک دوربین به ویلچر آغاز کرده و کم کم آن را توسعه دادیم. البته برای طراحی این دستگاه با افراد ناتوان در این زمینه صحبت کرده و نیازهای آنها را سنجیدیم و تلاش کردیم تا همه آنها را به‌گونه‌ای رفع کنیم. به همین دلیل بهترین روش را در استفاده از دوربین و مونیتور و برنامه دیدیم. کاربران ناتوان با این دوربین می‌توانند حتی پشت سر خود را نظاره کنند. به مغازه رفته و نوع شیرینی خود را نیز با استفاده از اشاره‌گر لیزر انتخاب کنند و به عبارتی با این ویلچر و دوربین توانسته‌اند زندگی عادی و خوبی راتجربه کرده و لذت ببرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: