کد خبر: ۲۱۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 03
این افراد از طریق فعالیت گسترده تبلیغاتی در فضای مجازی با ادعای صدور مدارک دانشگاهی و مهارتی، انواع تاییدیه‌های جعلی برای تقویت رزومه مهاجرت و استخدام و ... اعتماد کاربران و افراد متقاضی را جلب و از این راه کلاهبرداری می کردند
شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا از شناسایی و دستگیری سرشاخه اصلی و اعضای باند جعل مدارک دانشگاهی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، سردار سیدکمال هادیانفر افزود: سرشاخه اصلی و چهار تن از اعضای باند جعل مدارک دانشگاهی و مهارتی، به همت همکارانم در پلیس فتای خراسان رضوی،  مقام قضائی و  کارشناس هیئت نظارت و ارزیابی مدارک دانشگاهی، شناسایی و دستگیری<Capture> شدند.

وی ادامه داد: سرنخ‌ها حاکی از ادامه فعالیت برخی از اعضای این باند در سایر استان‌ها داشت که با تلاش شبانه‌روزی و پیگیری‌های مستمر،یکی دیگر از اعضای این باند در شهرستان نوشهر و سه تن در استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا ناجا ادامه داد: این افراد از طریق فعالیت گسترده تبلیغاتی در فضای مجازی با ادعای صدور مدارک دانشگاهی و مهارتی، انواع تاییدیه‌های جعلی برای تقویت رزومه مهاجرت و استخدام  و ... اعتماد کاربران و افراد متقاضی را جلب و از این راه کلاهبرداری می کردند.

به گفته هادیانفر متهم اصلی با سوء استفاده از سوابق کاری گذشته خود که معاون قبلی یکی از موسسات آموزشی بود پس از کناره‌گیری از شغل با تاسیس شرکت به همراه فرزند و عروسش از سال ۹۰ تاکنون در زمینه صدور مدارک تحصیلی فعالیت داشته است.

وی اضافه کرد: متهم اصلی تاکنون مدارک تحصیلی زیادی را برای متقاضیان از دیپلم تا دکتری در قبال دریافت مبالغی در حدود ۵ میلیون الی ۷۵ میلیون ریال صادر کرده است  که در همین رابطه تحقیقات پلیس برای تعیین رقم دقیق کلاهبرداری و تعداد مدارک جعل شده ادامه دارد.

هادیانفردر پایان گفت: هرگونه مدرک تحصیلی یا گواهینامه مهارت شغلی بدون تایید وزارت علوم  معتبر نیست و پیگرد قانونی دارد بنابراین ازمردم تقاضا داریم قبل از هرگونه ثبت نام و واریز وجه از مورد تایید بودن آن مرکز توسط وزارت علوم آگاهی یابند و درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس فتا گزارش دهند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: