کد خبر: ۲۱۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 03
سالمندان باید قبل از خروج از خانه از وضعیت روزانه شاخص آلودگی هوا مطلع باشند.
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس انجمن سالمندان ایران گفت: با توجه به آسیب‌هایی که هوای آلوده می‌تواند به سالمندان وارد کند، بهتر است در این زمان‌ها سالمندان در صورتی که نیازی برای خروج از منزل ندارند، از آن خارج نشوند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر احمد دلبری درحضور در اماکن عمومی‌ را برای سالمندان<Seniors> در روزهای دارای آلودگی هوا خطرناک توصیف کرد و در این باره گفت: سالمندان باید قبل از خروج از خانه از وضعیت روزانه شاخص آلودگی هوا مطلع باشند.

وی با بیان اینکه سالمندان باید سعی کنند در روزهای آلوده از وعده‌های غذایی سبک بجای سنگین استفاده کنند، تاکید کرد: با توجه به شیوع بیشتر حملات قلبی و عروقی در هوای آلوده در صورت ابتلا به بیماری‌های قلبی در منزل بمانند چنانچه مبتلا به بیماری‌های تنفسی و آسم نیز هستند به همراه داشتن داروها در بیرون از منزل ضروری است.


دلبری با بیان اینکه سالمندان در صورت ضرورت حضور در بیرون از منزل باید از ماسک استاندارد استفاده کنند، تصریح کرد: در داخل منزل سالمندان نیز برای کاهش اثرات آلودگی هوا بهتر است از گیاهان تصفیه کننده هوا مثل گل‌های داودی، گل گندمی، دراسنا، اسپاتی فیلوم و سرخس را در داخل منزل نگهداری شود.

رییس انجمن سالمندان ایران تاکید کرد: در صورت ضرورت به حضور در خیابان به جای وسایل شخصی از وسایل عمومی‌استفاده کرده و از باز کردن پنجره‌های اتومبیل در روزهای آلوده خودداری کنند.

وی توصیه کرد: سالمندان باید از حضور در خیابان و در ساعات پرترافیک و شلوغ و ورزش در فضای باز پرهیز کرده و نوشیدن بیش از معمول مایعات بویژه آب را فراموش نکنند. مصرف بیشتر میوه و سبزیجات، شیر و ویتامین‌های A , E, C  نیز توصیه می‌شود.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار