کد خبر: ۲۱۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 01
شعار امسال روز جهانی ایدز «منم آزمایش میدم» است که به نوعی دعوت همگانی برای آزمایش‌های تشخیصی است. امید است با حضور شهروندان برای آزمایش‌های تشخیصی از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری و برای درمان هرچه زودتر اقدامات آتی برنامه‌ریزی شود
شفاآنلاین>سلامت>رئیس هیئت مدیره انجمن همیاران سلامت پرور البرز(اهسا) گفت: بالاترین آمار ابتلا به ایدز در استان البرز از طریق روابط جنسی آزاد و خارج از بنیان خانواده بوده است، پس از آن ابتلا از طریق سرنگ‌های آلوده معتادان تزریقی دومین گروه از مبتلایان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین،افسانه نساجان  با اشاره به فرارسیدن روز جهانی ایدز  در نخستین روز از آخرین ماه سال میلادی  از اهمیت تست ایدز گفت و خاطرنشان کرد: انجام آزمایش به دلیل مسائل اخلاقی و اطمینان خاطر مراجعه کنندگان به صورت کاملاً محرمانه صورت می‌گیرد و افراد هیچگونه نگرانی<are you worried> بابت افشای نام یا دیگر اطلاعات خود نداشته باشند.

وی در ادامه افزود: این آزمایش کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای بابت آن دریافت نمی‌شود و تنها کمتر از ۱۵ دقیقه، مراجعه کننده پاسخ آزمایش خود را هم می‌گیرد.

  نساجان ادامه داد: آموزش و آگاهی بخشی به افراد بسیار اهمیت دارد که انجمن از طرق مختلف به شهروندان این آموزش‌ها را ارائه می‌دهد که بخش مهمی از این آموزش‌ها در مناطق حاشیه‌ای شهر، دانشگاه‌ها و مواردی از این دست است.

رئیس انجمن اهسا در خصوص راه‌های ابتلا به ایدز در استان البرز اعلام کرد: بالاترین آمار ابتلا به این بیماری در استان از طریق روابط جنسی آزاد و خارج از بنیان خانواده بوده است، البته پس از آن ابتلا از طریق سرنگ‌های آلوده معتادان تزریقی دومین گروه از مبتلایان را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه افزود: کمترین آمار مبتلایان از طریق مادر به جنین بوده که خوشبختانه این آمار با روش‌های متنوعی مانند دارو درمانی و استفاده نکردن از شیر مادر<Breast milk> و موارد دیگر نزدیک به صفر است.

نساجان افزود: شعار امسال روز جهانی ایدز «منم آزمایش میدم» است که به نوعی دعوت همگانی برای آزمایش‌های تشخیصی است. امید است با حضور شهروندان برای آزمایش‌های تشخیصی از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری و برای درمان هرچه زودتر اقدامات آتی برنامه‌ریزی شود.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: