کد خبر: ۲۱۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 30
استفاده از هر ماده غذایی یک ترفند و روش خاص دارد که باید رعایت شود چرا که با درست استفاده کردن از مواد اولیه خواص آن ها از بین نمی رود
شفاآنلاین>سلامت> تا به حال در مورد فواید سیر مطالب زیادی نوشته شده است اما برای آنکه بتوانید بیشترین استفاده را از این خوراکی ببرید باید نکاتی را رعایت کنید که به کمک آن ها خواص سیرچندین برابر می شود.

به گزارش شفاآنلاین، استفاده از هر ماده غذایی یک ترفند و روش خاص دارد که باید رعایت شود چرا که با درست استفاده کردن از مواد اولیه خواص آن ها از بین نمی رود.  سیر یکی از موادی است که باید نکاتی در مورد استفاده از آن رعایت شود که در ادامه به آن می پردازیم:

** اولین نکته این که باید در هنگام استفاده از سیر در ذهن داشته باشید میزان تازگی و طراوت آن است. برای استفاده از سیر (Garlic)بهتر است تازه ترین آن ها را انتخاب کنید. سیرهای بسته بندی شده یا مانده بیش از نیمی از خواص خود را از دست می دهند.

** قبل از آنکه سیر را در غذای خود بریزید حتما آن را بریده و چند دقیقه ای در هوای آزاد قرار دهید. بریدن سیر باعث می شود تا برخی از تریکیبات سولفید آن آزاد شده و با اکسیژن واکنش دهد. این واکنش در 10  تا 15 دقیقه انجام شده و این باعث می شود تا سلامت سیر بالاتر رود.

** بسیاری همیشه به این نکته می اندیشند که استفاده از سیر در حالت های کوبیده شده، بریده شده و یا بدون تغییر مفید است. با توجه به نکته گذشته باید به این اشاره کرد که اگر سیرها را رنده و له کنید بیشتر سلول های داخلی آن ها شکسته شده و سلامت (Health)سیر بالاتر می رود.

** بوی سیر نکته آخری است که باید به آن اشاره کنیم. برای از بین بردن بوی این خوراکی از دهان تان باید مسواک یزنید و نخ دندان بکشید همچنین خوردن شیر نیز می تواند کمک بسیار بزرگی کند. اما برای از بین بردن بوی سیر از روی دستان شما می توانید از لیمو استفاده کنید. شستن دست ها و کشیدن لیمو روی آن ها می تواند بوی سیر را از روی دست بردارد.
برچسب ها: سیر ، خواص ، فواید ، بوی سیر ، لیمو ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: