کد خبر: ۲۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 06
رئیس بخش ارولوژی بیمارستان امام خمینی (ره )در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- رئیس بخش اورولوژی بیمارستان امام خمینی (ره )با هشدارجدی درباره افزایش سرطان های کلیه طی سال های اخیر تأکید کرد: بیشترین عامل بروز این بیماری ناشی از آلودگی هوا است.

دکتر محسن آیتی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: تحقیقات نشان می دهد  آلودگی ناشی از سوخت بنزین، سرب، آلودگی ناشی از وسایل نقلیه و استرس در بروز سرطان کلیه بسیار موثرند.

وی با بیان این که سرطان کلیه در تمامی رده های سنی دیده می شود تصریح کرد: برای نمونه به تازگی یک جوان 21 ساله را عمل کرده ام؛ اما بیشتر بیماران مبتلابه این بیماری بالای 60سال هستند.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار، خونریزی حین ادرار و درد پهلو را از علائم جدی سرطان کلیه دانست و بیان کرد: در واقع این بیماری درپی سونوگرافی یا عکسبرداری وبه طور اتفاقی تشخیص داده می شود.

وی با بیان این که امروزه تومور کلیه فقط در مراحل اولیه قابل درمان است خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری به دلیل کم شدن متاستاز خیلی کمتر اتفاق می افتد.

دکترآیتی با بیان این که درمان سرطان کلیه تنها با عمل جراحی امکان پذیر است و سایر روش ها بی تأثیرند به خبرنگار شفا آنلاین گفت: البته نا گفته نماند ارث و ژنتیک  در ابتلا به این بیماری بی تأثیر نیست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران هشدار داد: افراد مبتلا به کیست های کلیه- بیماران دیالیزی و افرادی که در خانواده شان سابقه ابتلا به تومور کلیه دارند بیشترازدیگران در معرض ابتلا به سرطان کلیه هستند.

وی یادآور شد: بیماران مبتلا به ون هیپل که به دنبال آن کیست های متفاوتی در کبد،کلیه ها یا لوزالمعده دارند در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

رئیس بخش بیمارستان اورولوژی بیمارستان امام (ره) هشدار داد: هر نوع دود سیگار،قلیان و تریاک می تواند منجر به بروز سرطان کلیه شود.

وی توصیه کرد: به طور کلی افراد پر ریسک بهتر است در طرح بیماریابی تحت نظر پزشک باشند تا با انجام چکاب های سالیانه یا هر 6 ماه یکبار تحت بررسی قرارگیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: