کد خبر: ۲۱۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 26
اضافه وزن، بی تحرکی یا کمبود فعالیت بدنی و اختلالاتی که همراه با عدم توانایی بدن در استفاده از گلوگز می باشند از عوامل اصلی ابتلا به دیابت نوع دو می باشند
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه کنترل وپیشگیری از مبتلاشدن به دیابت نوع ۲ با تغییر در سبک زندگی و تغذیه سالم امکان پذیراست،گفت: خروج  بیمار از مبتلاشدن به دیابت نوع ۲ با راهنمایی پزشک خانواده امکان پذیراست.

به گزارش شفاآنلاین،حیدر علی عابدی درباره وضعیت شیوع بیماری دیابت  نوع 2 درکشور،گفت: برای کنترل و پیشگیری از شیوع دیابت نوع 2 درکشور می‌بایست، نگاه ویژه به ورزش برای پاسداری از سلامتی درکشور فرهنگ سازی شود واین در حالی است که سبک زندگی<life style> مناسب نیز نقش مهمی در پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری دیابت نوع 2 دارد.

 خروج  بیمار از مسیر دیابت نوع 2 با راهنمایی پزشک خانواده

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه ویژه به مقوله تغذیه و میزان مصرف محصولات غذایی نیز  بطور  مستقیم در جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری دیابت نوع 2 دخالت مستقیم دارند واین در حالی است که اگر طرح پزشک خانواده  نیز بطور کامل اجرایی شود، پزشک خانواده می تواند با مشاهده علائم دیابت نوع 2  توصیه‌های پزشکی را به فرد گوش زد کند.

 وی ادامه داد: اهمیت پزشک خانواده در  پیشگیری از بسیاری، بیماری ها مشهود است بنابراین الزامی است که شرایطی مهیا شود که طرح پزشک خانواده بطور کامل در کشور اجرایی شود.

پیشگیری از مبتلاشدن به دیابت نوع 2 نیازمند توجه ویژه به سبک زندگی

 عابدی با بیان اینکه کنترل و پیشگیری از  مبتلاشدن به دیابت نوع 2 نیازمند توجه  ویژه به سبک زندگی است  یادآورشد:  ورزش  و رژیم غذایی مناسب راهکارهای  مناسبی است که می تواند  از شیوع گسترده بیماریهای  قندی از جمله دیابت نوع 2 در کشور  جلوگیری بعمل آورد.
ورزش  و رژیم غذایی<diet> مناسب راهکارهای  مناسبی است که می تواند  از شیوع گسترده بیماریهای  قندی از جمله دیابت نوع 2 در کشور  جلوگیری بعمل آورد

  سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه کنترل دیابت نوع 2 با تغییر در سبک زندگی و تغذیه امکان پذیر است، گفت: خروج  بیمار  از مبتلاشدن  به  دیابت نوع 2 با راهنمایی پزشک خانواده امکان پذیر است.      

 فاکتورهای مختلفی سبب ابتلا به دیابت نوع 2 می شوند: اضافه وزن، بی تحرکی یا کمبود فعالیت بدنی و  اختلالاتی که همراه با عدم توانایی بدن در استفاده از گلوگز می باشند از عوامل اصلی ابتلا به دیابت نوع دو می باشند. به علاوه کسانی که اختلال گلوکز ناشتا یا اختلال عدم تحمل گلوکز در آن ها تشخیص داده شده نیز خطر بالایی در ابتلا به دیابت نوع 2 دارند. خانه ملت 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: