کد خبر: ۲۱۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 24
به طور کلی یکی از مهمترین بخش‌های پیشگیری از پیشرفت بیماری دیابت و موفقیت در روند به نوعی درمان و کاهش شدت این بیماری مزمن، رعایت نکات تغذیه‌ای و داشتن برنامه غذایی دقیق است
شفاآنلاین>سلامت>افزایش دراز مدت قند در بدن با عوارضی مانند تخریب رگ‌های بسیار ریز همراه شده و برخی از اعضای بدن مانند کلیه، چشم و اعصاب و قلب را درگیر خود می‌کند.  

به گزارش شفاآنلاین، دیابت یا بیماری قند نوعی اختلال متابولیک و سوخت و سازی در بدن است که به واسطه آن توانایی تولید انسولین در بدن از بین رفته و یا در عکس این حالت بدن در برابر انسولین مقاومت کرده و در نتیجه انسولین تولیدی عملکرد نرمال خود را انجام نداده و سرعت و توانایی بدن در استفاده و سوخت و ساز کامل گلوکز با کاهش همراه شده و از این رو میزان قند خون افزایش یافته که به آن هایپرگلیسمی می‌گویند.

با افزایش دراز مدت قند در بدن عوارض میکروواسکولار دیابت یا تخریب رگ‌های بسیار ریز در بدن ایجاد می‌شوند که اعضای مختلف بدن همچون کلیه، چشم و اعصاب و قلب<Heart> را درگیر می‌کند.

علائم و نشانه های دیابت نوع 1

گرسنگی شدید و افزایش اشتها

تشنگی شدید، خشکی دهان و ادرار پی در پی

بی حسی یا سوزن سوزن شدن در پا

کاهش وزن غیرعادی، خستگی و بی حالی

مشکلات پوستی از قبیل خشکی پوست، عفونت‌های قارچی و باکتریایی که بر اساس گزارش‌ها میزان آن در دختران شایع تر از پسرهاست.

تاری دید

از دست دادن هوشیاری
دیابت نوع 2 چیست؟

در دیابت نوع 2 بدن قادر به استفاده و ذخیره گلوگز نبوده و گلوکز به جای تبدیل به انرژی به جریان خون باز‌گشته و سبب ایجاد علایم مختلف می‌گردد.

دیابت نوع 2 که با عنوان یا دیابت بزرگسالی یا غیر‌وابسته به انسولین شناخته می‌شود به علت عدم توانایی بدن در تولید انسولین کافی و یا ناتوانی از استفاده بهینه از انسولین تولیدی رخ می‌دهد، حالتی که به آن مقاومت در برابر انسولین گفته می‌شود.

چه کسانی به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند؟

عوامل خطر ابتلا به دیابت نوع 2 شامل چاقی، کلسترول بالا، فشار خون بالا و عدم تحرک بدنی کافی است. مطالعات نشان داده‌ است که خطر ابتلا به دیابت با افزایش سن افزایش پیدا کرده و از این رو به این نوع از بیماری دیابت بزرگسالان نیز گفته می‌شود. بر همین اساس افراد چاق بالای 40 سال ریسک بالاتری برای ابتلا به دیابت نوع دو دارند. البته ظهور این نوع دیابت در افراد جوان نیز در حال افزایش است. به گفته برخی از متخصصان افرادی که دردوره بارداری به دیابت مبتلا می شوند، ممکن است بعدها به دیابت نوع 2 دچار شوند.
بخور نخورهای در تغذیه و رژیم غذایی دیابتی‌ها

به طور کلی یکی از مهمترین بخش‌های پیشگیری از پیشرفت بیماری دیابت و موفقیت در روند به نوعی درمان و کاهش شدت این بیماری مزمن، رعایت نکات تغذیه‌ای و داشتن برنامه غذایی دقیق است.

اینفوگرافی زیر خوراکی‌های مفید و مضر برای این دسته از افراد را به شما معرفی می‌کند.yjc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: