کد خبر: ۲۱۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 25
جیوه یک عنصر شیمیایی با علامت Hg و عدد اتمی 80 است که به عنوان نقره مایع شناخته می شود. جیوه تنها عنصر فلزی است که در شرابط استاندار آزمایشگاهی مایع است

شفا آنلاین>سلامت>مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد ماهی که حاوی جیوه است در طول بارداری میتواند جنین را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش شفا آنلاین:جیوه یک عنصر شیمیایی با علامت Hg و عدد اتمی 80 است که به عنوان نقره مایع شناخته می شود. جیوه تنها عنصر فلزی است که در شرابط استاندار آزمایشگاهی مایع است.

در یک مطاله انجام شده توسط دانشگا بریستول روی چهار هزار بادرای آن ها ارتباط بین سطح جیوه در خون مادر و بروز اوتیسم در کودکان زیر 11 سال را پیدا کردند. دانشمندان بر این باورند که ارتباطی بین ابتلا به اوتیسم در کودکان با مصرف جیوه<Consumption of mercury> در زنان باردار وجود دارد.


اوتیسم کودکان

این مطالعه بر روی نوزادان متولد شده در سال 1991 و 1992 و بر روی 15247 زن باردار انجام شد.  و مشخص شد که 4484 زند سطح بالای جیوه در خونشان وجود داشته است. مننبع اصلی مصرف جیوه در این زنان ماهی بوده است که بهه عنوان بخش ثابتی از گوشت رژیم غذایی استفاده می شده است. در بین آن ها 177 نوزاد مبتلا به اوتیسم شده بودند.

سایر نوزادان متعلق به سطح پایین جامعه بودند که مادرانشان در طول بارداری امکان مصرف زیاد ماهی نداشته اند. و سطح جیوه در دوران بارداری آن ها در خونشان کم بوده است.

دانشمندان به این نتیجه رسیدند احتمال اوتیسم نوزاد در زنانی که در نیمه اول بارداری سطح جیوه بالایی در خونشان داشته اند، بیشتر بوده است.

محققان در پایان مطالعه به این نتیجه رسیدن که مصرف بالای ماهی در دوران بارداری احتمال ابتلای نوزاد به اوتیسم را افزایش می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: