کد خبر: ۲۱۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 25
نوشیدن آب فواید زیادی دارد. به عنوان مثال میکروب هایی که در اندام ما قرار دارند و ممکن است در نهایت به بیماری منجر شوند توسط آب به بیرون از بدن ما روانه می شوند.
شفا آنلاین>سلامت> هیچکس از بیماری خوشش نمی آید، اما چگونه می توان از ابتلا به بیماری جلوگیری کرد. داشتن یک سبک زندگی سالم،<Healthy lifestyle> بدن ما را در مقابل برخی از بیماری ها مقاوم می کند. افرادی که زندگی سالمی دارند، بی شک سبک زندگی خاصی را دنبال می کنند. اگر شما هم دوست دارید بدانید که افراد سالم برای جلوگیری از بیماری چه کارهایی می کنند، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

به اندازه کافی آب می نوشند

به گزارش شفا آنلاین:نوشیدن آب فواید زیادی دارد. به عنوان مثال میکروب هایی که در اندام ما قرار دارند و ممکن است در نهایت به بیماری منجر شوند توسط آب به بیرون از بدن ما روانه می شوند.

بدن ما به شیوه‌های مختلفی آب خود را از دست می دهد؛ عرق کردن، ادرار کردن و دیگر اتفاقات طبیعی بدن، باعث از دست رفتن بخشی از آبی می ‌شود که ما باید با رژیم غذایی مناسب‌ آن‌ را جبران کنیم. علاوه بر آن، با نوشیدن آب کافی، میکروب هایی که در بدن ما منجر به بیماری می شوند را نیز دفع می کنیم. اما بدن ما به چه میزان آبی نیاز دارد؟ پزشکان توصیه می‌کنند به‌طور متوسط، ۸ تا ۹ فنجان آب در هر روز بنوشید. یکی دیگر از روش ها این است که وزن تان را به پوند حساب کنید، سپس آن را تقیبم بر 2 کنید. به عنوان مثال اگر شما 150 پوند وزن دارید، نسف آن یعنی 75 اونس، میزان آبی ست که باید روزانه مصرف کنید.

وسایل شان را ضد عفونی می کنند


تلفن همراه شما کثیف تر از آنچه فکرش را بکنید است، از این رو که هر کجا قرارش دهید، جرم های را به سمت خود جذب می کند. حتی دست کثیف تان هم می تواند عامل دیگری باشد. نه تنها گوشی، بلکه سویچ ماشین، کنترل تلویزیون و کلید خانه تان هم از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که وقتی بیماری در خانه دارید، دستگیره های در را ضد عفونی می کنید، بهتر است که هر چند وقت یک بار، با الکل وسایلی که زیاد با آنها در ارتباط هستید را نیز ضد عفونی کنید.

مدیتیشن می کنند

یکی از عواملی که روی سیستم ایمنی بدن ما تاثیر منفی می گذارد، استرس است. اگر دقت کنید، افرادی که استرس زیادی ندارد کمتر بیمار می شوند. از آنجا که استرس غیر قابل اجتناب است، بهتر است که از روش هایی چون مدیتیشن و یوگا برای کاهش استرس در طول روز استفاده کنید.

زینک مصرف می کنند


تحقیقات نشان داده افرادی که زینک مصرف می کنند، دوران و شدت سرما خوردگی شان کوتاه تر است. برای مصرف زینک، بهتر است که نوع شربت آن را مصرف کنید که در گلویتان بماند و با ویروسی مانند سرماخوردگی بهتر مقابله کند.

به بیرون از خانه می روند


افراد سالم وقت زیادی را در بیرون از خانه می گذرانند. آنها به پیاده روی می روند، در فعالیت های گروهی بیرون از خانه شرکت می کنند و... که نه تنها بر تغییر روحیه شان موثر است بلکه استرس آنها را نیز کاهش می دهد. علاوه بر آن، آنها ویتامین دی حاصل از نور خورشید را نیز جذب می کنند. بنابراین اگر وقت زیادی را در داخل خانه می گذارنید، بهتر است که در برنامه تان جدید نظر کنید.

آب جوش می نوشند


از فواید نوشیدن آب شنیده اید اما در مورد آب جوش چه می دانید؟ نوشیدن آب جوش شما را در مقابل بیماری هایی چون سینوزیت ایمن می کند. آب گرم را با کمی عسل و آب لیمو یا به همراه دارچین مصرف کنید و از فوایدی که برای سلامتی تان دارد استفاده کنید.

از روغن های طبیعی مصرف می کنند


افراد سالم اهمیت روغن های طبیعی را از یاد نمی برند. به عنوان مثال مرزنگوش از روغن هایی ست که مانند آنتی بیوتیک عمل کرده و از شدت بیماری ها می کاهد. بنابراین این بار که مبتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا شدید، بد نیست که سری به روغن های طبیعی بزنید.

ورزش می کنند


حتما شما به فواید ورزش کردن آگاهید اما آیا می دانید که ورزش مدام می تواند حتی بدن شما را در مقابل عفونت ها ایمن نگه دارد؟ به عنوان مثال دونده ها به ندرت بیمار می شوند زیرا ورزش مداوم سیستم ایمنی بدن آنها را بهبود می بخشد که به تبع از بیماری ها نیز جلوگیری می کند.

حوله دست شان را هر روز تعویض می کنند


شما هر چند وقت یک بار حوله دست هایتان را تعویض می کنید؟ هفته ای یک بار، 3 روز یک بار؟ از آنجا که حوله دست در معرض رطوبت و میکروب هاست و چند نفر به طور همزمان از آن استفاده می کنند، بهتر است که هر روز تعویض شود.

اگر می خواهید که زندگی سالمی داشته باشید، با سبزجات را در رژیم غذایی تان بگنجانید. مصرف این ماده غذایی سیسم ایمنی بدن شما را بهبود می بخشد. سبزیجاتی مانند اسفناج که رنگ سبز تیره دارند سرشار از ویتامین سی هستند که خود مانعی برای سرماخوردگی ست.

چای سبز می نوشند


یکی از فواید فوق العاده چای سبز این است که سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. آنتی اکسیدان موجود در این ماده مانع عفونت شده، ویروس های موجود در بدن را تضعیف می کند و از دوران بیماری هایی چون سرماخوردگی و آنفولانزا می کاهد.برترین ها

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: