کد خبر: ۲۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 05
رئیس جامعه جراحان:
شفا آنلاین- رئیس جامعه جراحان با بیان این که نظام سلامت ما دائم در چالش است گفت: در حال حاضر علت اصلي فشار بر مردم و پزشکان بی کفایتی بیمه ها است.ضمن اينكه درهشت سال گذشته شاهد ويرانگري هايي بوديم كه دولت جديد ميراث دارش شده است.

به گزارش شفاآنلاين دکتر ایرج فاضل با بيان اين مطلب گفت: کار جراحان از نظر روحی،جسمی و فکری کار پر هزینه ای است که درسايه بيش از30سال تلاش وتحصيل وزحمت بدست مي آيد. پس وظيفه دستگاههاي مربوطه است كه هزینه های زندگي اين قشرزحمتكش را تامین نمايد.

وی با بیان این که چالش های ما اجتماعی ،اقتصادی، علمی و عملی است ادامه داد: وقتی نام جراحان آورده می شود همه در ذهنشان آنها را افرادی ثروتمند تلقی می کنند در حالی که این گونه نیست .بلكه ممكن است تعداداندكي ازهمكاران درآمدهاي قابل توجه داشته باشند.واين موضوع قابل تسري به همه نيست.

وی ادامه داد: در واقع اکثر جراحان در بدترین شرایط کار میکنند. این در حالی است که طي 6 سال گذشته حتی یک ریال هم به تعرفه اضافه نشده اما جالب است كه روز اول هر سال نرخ دیه را معلوم میکنند.

مشاورعالي وزيربهداشت با اشاره به این که تعرفه ها باید عادلانه شوند خاطرنشان کرد : در واقع اين موضوع نبايد ربطی به مردم وپزشكان داشته باشد.اما تمام اين مسايل و علت فشار به مردم وپزشكان ناشی از بی کفایتی بیمه هاست.اين در حالی است که مثلا وقتي کسی تصادف می کند يا گرفتاربيماري صعب العلاج مي شود نباید ذره ای نگرانی داشته باشد .


فاضل با بیان اینکه از اساس کار ما خراب است بیان کرد: یک طبیب باید بتواند مانند همه زندگی کند کسانی که 30 سال درس می خوانند نباید زیر خط فقر زندگی کنند.

وی ادامه داد:متاسفانه یک جریان شوم در مملکت ما ریشه به تیشه پزشكان می زندكه همواره بین مردم احترام ويژه اي داشته اند .این در حالی است که با این سروصداها حرمت پاک جامعه پزشکی را خدشه دار می کنند که آنها عده ای دشمن دانا هستند یا دوستان ابله .

مشاور وزیر وزارت بهداشت با بیان اینکه به نظر می رسد این امر یک موضوع سازمان یافته است خاطرنشان کرد: ما تحت فشاریم ونمي دانيم چه کسی باید به داد این موضوع برسد .

وضع تربیت نیروی انسانی

رییس انجمن پیوند اعضا ایران تاكيد کرد: یکی دیگر از چالش های جامعه پزشكي این است که پزشکان ما برای چه کسی و کجا تربیت می شوند. این در حالی است که طي سالهاي اخير پزشکان مملکت ما افزون بر نیاز تربیت شده و می شوند ومعلوم نيست آيا برنامه اي براي اينهمه پزشك وجوددارديانه؟

رییس جامعه جراحان گفت در تمام سال های قبل از انقلاب و 12سال بعد ازآن هزینه درمان در بیمارستان های آموزشی دانشگاهی به طور کلی رایگان بوده است كه باز هم باید اين اتفاق بیافتد.

دکترفاضل گفت: در این صورت هیچکس برای درمان بیچاره نمیشود.

وی ادامه داد:متاسفانه اززماني كه این نغمه شوم خود گرانی بیمارستانها سر داده شد هم بیمارستانها و هم مردم گرفتارشدند تصريح كردك،از این رو ما معتقدیم در بیمارستان های دولتی هیچکس نباید هزینه ای برای درمان پرداخت کند.

وزيراسبق علوم با بیان اینکه در مملکت ماطي 8 سال دولت گذشته شرايط ویرانگری برمملكت حاكم بوده درباره طرح تحول سلامت كه ازامروزاجرايي شده تصریح کرد:در8سال گذشته همه جا غارت شد.اخلاق و انسانیت از بین رفت.ما با این وضع روبرو هستیم پس همه چیز طی یک روز خوب نمیشود.

فاضل خاطر نشان کرد: البته دكترروحاني و دولت ايشان وبه خصوص وزیر بهداشت با نهایت جدیت سعی در سامان دهی وضعیت موجود دارند اما باز هم هر کاری کنی باز هم به گرد پای ایده ال ها هم نمیرسیم.

رئیس انجمن پیوند اعضا ایران بیان کرد خیلي ها هستند که چوب لای چرخ دولت می گذارند که نه مردم دوستشان دارند نه میخواهند شان. اما با این حال دولت کار خودش راباقدرت انجام میدهد.

وی اظهار داشت: وزیر بهداشت یک شخص دردآشنا است که به این سمت اصلا احتیاجی نداشت،بنده دوبار خودم وزیر بهداشت بودم ومي دانم که اين مسوليت، به غيرازدردسر و گرفتاری چیزی نداشت وايشان با پذيرفتن اين مسوليت درشرايط بحراني ، فداكاري كردند.ضمن اينكه با هنرودرايت ايشان موضوع سلامت پس ازسالها به يكي ازاولويت هاي مملكت تبديل شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: