کد خبر: ۲۱۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۸ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 23
وقتی گیلان می‌رویم نباید فقط تنها به دیدن دریا و جنگل بسنده کنیم، چون هر سفر به آن می‌تواند مساوی با کشف جاهای جدید باشد. جاهایی مثل سیاهکل که کافی‌ست ۴ ساعت از آن دور شویم تا به جنگل‌های سبز و جاده باصفایش برسیم
شفاآنلاین> اجتماعی> سیاهکل یکی از شهرهای نسبتا بکر و دست نخورده گیلان است که از شمال و شرق به لاهیجان می‌رسد؛ از غرب به رشت راه دارد و از جنوب به رودبار. اگر بخواهیم به‌جایی سفر کنیم که جنگل‌های انبوه داشته باشد، یکی از انتخاب‌ها همین سیاهکل است.

به گزارش شفاآنلاین: محلی‌ها به این منطقه سی‌کل می‌گویند. سی یعنی کوهی که شیب تند دارد، کل هم یعنی آبادی. به این ترتیب باید به دیدن آبادی‌ای‌ کنار کوه برویم.

اگر از تهران می‌خواهیم راه بیافتیم، باید وارد اتوبان تهران-کرج بشویم و اتوبان قزوین- رشت را ادامه بدهیم. نرسیده به رشت، راه‌مان را باید کج کنیم و در جاده سراوان، سنگر و سیاهکل پیش برویم.

از تهران تا مقصد ۳۲۲ کیلومتر فاصله است، یعنی حدود ۴ ساعت. اگر از رشت حرکت کنیم، سفرمان ۴۵ دقیقه‌ خواهد بود، چیزی در حدود ۴۴ کیلومتر. البته فاصله تا لاهیجان کوتاه‌تر است، با ۲۵ دقیقه رانندگی و پشت سر گذاشتن ۲۰ کیلومتر به لاهیجان می‌رسیم. اسنپ تریپ



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: