کد خبر: ۲۱۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 20
وظیفه بیمه فقط حفاظت مالی نیست، صیانت از سلامت مردم هم مطرح است
شفاآنلاین> سلامت> مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در ۶۰۵ بیمارستان دولتی و در طرح رفع همپوشانی، دفترچه‌ها را حذف کرده‌ایم.

 به گزارش شفاآنلاین: طاهر موهبتی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: کسانی که بضاعت و تمکن مالی دارند، بیمه رایگان را دریافت نخواهند کرد؛ هیج منعی برای بیمه شدگان ایرانی وجود ندارد، تمام ایرانیان صرف نظر از اینکه کجا، در حال سفر یا تحصیل در کشورهای دیگر هستد، بیمه می‌شوند؛ بسیاری افراد در ایران بیمه شدند که در خارج کشور اقامت دارند و از دفترچه بیمه سلامت خود استفاده می‌کنند.

موهبتی درباره بیمه اتباع خارجی، بیان کرد: افرادی که ایرانی نیستند و در کشور ما سکونت دارند، طبق قانون برنامه ششم دولت، می‌توانند تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گیرند؛ آیین‌نامه این موضوع نهایی شده است و سالیانه حدود 330 هزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت، تا پایان برنامه با هماهنگی دفتر اتباع در وزارت کشور، آنهایی که به طور رسمی و قانونی در کشور حضور دارند تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت البته در حال حاضر قبل از اجرای این قانون، تعدادی از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

آیا بیمه می‌تواند به عنوان یک شرکت دانش بنیان عمل کند؟

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران  ادامه داد: اختلاف نظرهایی درباره اینکه بیمه می‌تواند به عنوان یک شرکت دانش بنیان عمل کند یا خیر، وجود دارد؛ برخی بیمه پایه را جدا از بیمه تجاری و صنعتی می‌دانند که این اصل درست است؛ بیمه‌های اجتماعی متفاوت هستند، بیمه‌های اجتماعی امروز پولی را دریافت می‌کنند و 30 سال دیگر باید حق بیمه را به عنوان بازنشستگی و مستمر پرداخت کنند و کاهش ارزش پول دارند و از ارزش‌های اندوخته گذاری کلی و جزئی استفاده می‌کنند، اندوخته گذاری کلی به این معنا است که شما حق ندارید دریافتی‌های مردم را مستقیم در تعهداتشان هزینه کنید.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن دفترچه‌ها، گفت: یکی از اهداف مهم در سال 97 بحث استقرار سازمان  الکترونیک است؛ در اولین گام بحث استحقاق سنجی مطرح شده است، همچنین در 95 بیمارستان دولتی دفترچه حذف شده است، همزمان رفع همپوشانی و سامانه 1666 برای ارتباط با مردم راه اندازی شده است علاوه بر این نسخه نویسی الکترونیکی را در بحث سرپایی دنبال می‌کنیم که به صورت آزمایشی شروع شده است.

پوشش صددرصدی بیمه در استان کرمان تا بهمن ماه

موهبتی ادامه داد: پیش بینی می شود تا بهمن ماه می توانیم صد در صد استان کرمان را تحت پوشش بیمه قرار دهیم، اگر در این کار پیش رفت داشته باشیم این کار را در تمام استان‌ها پیش خواهیم برد؛  بحث سامانه اسناد الکترونیکی را پیش رو داریم و در اصفهان این کار انجام شده است.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه سامانه تایید دارو راه اندازی شده است، گفت: بسیاری از بیمه شدگان با تغییر پزشک مجدد ام آر آی یا اندوسکوپی انجام می‌دهند که نیازی به انجام آن کار نیست، این افراد به دلیل حساسیت زیاد این کار را انجام می‌دهند تا از سلامتی خود اطمینان حاصل کند در صورتی که اندوسکوپی 5 سال اعتبار دارد و نیازی به انجام مجدد آن نیست.
سامانه تایید خدمت راه‌اندازی می‌شود

وی افزود: زیرساخت IT در بخش سامانه تایید خدمت راه اندازی شده است؛ نظام ارجاع الکترونیکی کار مفیدی بود که در گلستان به نتیجه رسیده است، وظیفه ما علاوه بر حفاظت مالی، حفاظت و صیانت از بیمه شدگان است  که این کار در حال انجام است.

موهبتی گفت: در 605 بیمارستان دولتی، دفترچه‌ها را حذف کرده‌ایم؛ بعضی از استان‌ها در بخش الکترونیکی شدن پیشتاز هستند که کرمان جزو این استان‌ها است و امیدوام این رویه در کل استان‌ها به خوبی پیش رود. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: