کد خبر: ۲۱۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 21
طی رتبه بندی سالانه انتخاب بهترین رژیم غذایی توسط یو اس نیوز و ورلد ریپورت، 10رژیم برتر امسال براساس معیارهایی همچون کیفیت تغذیه، ایمنی، راحتی، مدت زمان کاهش وزن، هزینه و عوارض آن معرفی می‌شوند
شفا آنلاین>سلامت> رژیم غذایی مسئله مهمی است که اکثر افراد به دنبال یک رژیم غذایی مناسب هستند، اما رژیم غذایی هم انواع مختلفی دارد که در ادامه به بهترین رژیم های غذایی اشاره می شود


به گزارش شفا آنلاین:طی رتبه بندی سالانه انتخاب بهترین رژیم غذایی<Best Diet> توسط یو اس نیوز و ورلد ریپورت، 10رژیم برتر امسال براساس معیارهایی همچون کیفیت تغذیه، ایمنی، راحتی، مدت زمان کاهش وزن، هزینه و عوارض آن معرفی می‌شوند.


 1.رژیم دش  DASH

بهترین رژیم سال است برای پیشگیری از بیماری فشار خون بالا و کمک به کاهش آن. برنامه‌ای که مصرف میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین خام و لبنیات کم چربی را به افراد توصیه می‌کند.


2. رژیم Flexitarian

نوعی رژیم نیمه گیاه خواری است که خوردن گوشت کاملا حذف نمی‌شود. اصطلاح Flexitarian  از ترکیب دو کلمه flexible (انعطاف پذیر) + vegetarian  (گیاه خوار) تشکیل شده است. یعنی کسی که از رژیم غذایی گیاه خواری پیروی می کند ولی گاهی گوشت، مرغ، ماهی و سایر فرآورده های حیوانی نیز مصرف می نماید.


3. Weight Watchers یا مراقبت وزن


این رژیم انعطاف پذیر و مناسب برای تثبیت وزن است، هیچ غذایی از رژیم شما حذف نمی‌شود اما در مصرف کالری محدود هستید. برنامه‌ای که بر مصرف میوه‌ها و سبزیجات و نوشیدن آب زیاد، تاکید فراوان دارد.


4.رژیم ذهن MIND

رژیم ذهن بر پیشگیری از آلزایمر و بیماری‌های مغزی تاکید دارد و بر مصرف نکردن گوشت قرمز، کره، پنیر، شیرینی و غذای سرخ شده یا فست فود اصرار دارد.


5. رژیم TLC

رژیم TLC مخفف  Therapeutic Lifestyle Changes می باشد كه به معنای تغییرات درمانی شیوه زندگی است و هدف آن کاهش چربی‌ها به‌خصوص چربی های اشباع شده به منظور کاهش کلسترول بد خون است و به مصرف بیشتر فیبرها توصیه می‌کند.


6. Voumetrics یا رژیم حجمی

هدف این رژیم غذایی کاهش وزن است و بر غذاهایی با کالری کم و حجم زیاد تاکید دارد.


7. رژیم چنی کریگ Jenny Craig

هدف این رژیم که نسبت به دیگر موارد فهرست، نسبتا پرهزینه است، کاهشِ بیش از یک کیلوگرم وزن در هفته تعیین شده است. افراد مقدار کنترل شده‌ای چربی، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و کلسیم دریافت می‌کنند.


8. رژیم کتوژنیک

این رژیم با کاهش مصرف کربوهیدرات و جایگزین آن با چربی انجام می‌شود. بدن را در حالت متابولیسمی قرار می‌دهد و به طرز عجیبی در سوزاندن چربی برای انرژی، کارآمد می‌شود.


9. رژیم دوکان

یک برنامه غذایی با پروتئین بالاست، برای مقدار خوردن محدودیتی ندارد و بر مصرف موادغذایی حیوانی تاکید دارد و هدف آن، کاهش وزن بسیار سریع است.


10. رژیم مدیترانه‌ای

شامل غذاهای پرچرب از نوع چربی خوب با تاکید بر مصرف غذاهای مدیترانه‌ای مثل روغن زیتون، آجیل ها، ماهی و سبزیجات است و بر سلامت و طول عمر متمرکز است.خراسان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: