کد خبر: ۲۱۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 20
به عنوان مدیران ارشد سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، مفتخریم تا آن مقام را در مورد اثرات زیان‌‌آور تحریم‌‌های اقتصادی غیرقانونی و یکجانبه ایالات متحده آمریکا در پی خروج آن کشور از برنامه جامع اقدام مشترک در 8 مِه 2018، بر حوزه سلامت ایران آگاه سازیم
شفاآنلاین>سلامت> رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی این سازمان در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار لغو تحریم‌های ایالات متحده آمریکا در خصوص داروها و ملزومات خدمات بهداشتی و درمانی علیه ایران شدند.

به گزارش شفاآنلاین، ‌در متن نامه ایرج فاضل و محمدرضا ظفرقندی به آنتونیو گوترش آمده است: «به عنوان مدیران ارشد سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، مفتخریم تا آن مقام را در مورد اثرات زیان‌‌آور تحریم‌‌های اقتصادی غیرقانونی و یکجانبه ایالات متحده آمریکا در پی خروج آن کشور از برنامه جامع اقدام مشترک در 8 مِه 2018، بر حوزه سلامت ایران آگاه سازیم.

همانگونه که مستحضر هستید، دسترسی به خدمات پزشکی، جزء اساسی حق سلامتی است که در زمره حق‌های بنیادین بشری است و همه افراد باید از آن بهره‌مند شوند. بنابراین تمام کشورها ملزم به محترم شمردن و صیانت از این حق و تلاش برای تحقق آن برای همه افراد هستند.

علاوه بر این کلیه کشورها ‌باید از ایجاد هرگونه محدودیت در دسترسی افراد به خدمات درمانی (Healing)و سلامت اجتناب ورزند. تحریم‌های اقتصادی غیرقانونی ایالات متحده و محدود شدن تجارت بین‌المللی، به طور جدی بر قابلیت ما برای دسترسی به خدمات بهداشت و درمان، دارو و ملزومات پزشکی تاثیر گذاشته است.

به این منظور بر آنیم توجه آن مقام را به مشکلات جدی پیش ‌رو در حوزه بهداشت و درمان مردم ایران که در نتیجه اعمال تحریم‌ ها حادث می ‌شود، جلب کنیم و بر ضرورت راه حلی فوری و بشردوستانه برای برون رفت از این وضعیت تاکید ورزیم.

ما منتظر دریافت پاسخ آن مقام، در اولین فرصت ممکن و اتخاذ تدابیر لازم برای حل این مشکل(Problem) و جلوگیری از وخامت اوضاع در آینده هستیم.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار