کد خبر: ۲۱۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 19
چیزی حدود ۸۰ درصد از خدمات درمان را نظام سلامت پوشش می دهد و بیمه‌های تکمیلی شاید پرداخت کمتری در این حوزه داشته باشند اما آنها در جایی دیگر این هزینه‌ها را تقبل می‌کنند، چرا که بیماران در جای دیگری از خدمات بیمه‌های تکمیلی خود استفاده می‌کنند
شفاآنلاین>سلامت> اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث شده که بسیاری از حوزه‌های درگیر در مجموعه سلامت کشور تحت تاثیر این طرح بزرگ قرار گیرند. یکی از این حوزه‌ها بیمه‌های تکمیلی درمان هستند که البته یک ارزیاب خسارت بیمه معتقد است این طرح برای بیمه‌های تکمیلی هیچ سودآوری نداشتنه است.

به گزارش شفاآنلاین، محمد فرزام محبت - ارزیاب خسارت صنعت بیمه،با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر بهداشت مبنی بر سود بردن شرکت‌های بیمه فعال در بیمه‌های تکمیلی از طرح تحول سلامت در این باره اظهار کرد: چیزی حدود ۸۰ درصد از خدمات درمان را نظام سلامت پوشش می دهد و بیمه‌های تکمیلی شاید پرداخت کمتری در این حوزه داشته باشند اما آنها در جایی دیگر این هزینه‌ها را تقبل می‌کنند، چرا که بیماران در جای دیگری از خدمات بیمه‌های تکمیلی خود استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: در سطوح کلان این که تصور شود طرح تحول سلامت برای بیمه‌های تکمیلی سودآوری داشته باشند نمی‌تواند صحیح باشد و در عوض می‌توان گفت که طرح تحول سلامت بیشتر به بیماران کمک کرده است تا به بیمه‌های تکمیلی.

محبت با بیان اینکه صنعت بیمه نباید نقش یک بانک را برای خسارات بیمه‌شدگان ایفا کند اظهار کرد: صنعت بیمه باید به سمت کمک به نظام سلامت برود و وارد حوزه‌های مربوط به امر پیشگیری(prevention) و سلامت هم بشود. بیمه‌ها نباید تنها به جبران خسارت بپردازند.

او با بیان اینکه بیمه‌های تکمیلی می‌توانند نگاهی اقتصادی به مسائل‌شان هم داشته باشند گفت: برای مثال در حوزه خدمات به بیماران پاراکلینیکی باید دید که چقدر از آنها واقعا مورد نیاز است. بسیاری از این خدمات ممکن است واقعا ضروری نباشد، چرا که نزدیک به ۸۰ درصد از این بیماران وضعیت نورمالی دارند. توجه به این گونه مسائل می‌تواند به کنترل ابزارهای ارائه خدمات پاراکلینیک، خروج کمتر ارز از کشور و همچنین کاهش میزان مراجعه افراد برای دریافت خدمات پاراکلینیک بیانجامد.

این ارزیاب خسارت صنعت بیمه با بیان اینکه شرکت‌های بیمه باید به تدریج به سمت کمک به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها بروند این مساله را موجب کمک به نظام سلامت و همچنین کاهش درصد خسارت بیمه‌ها ارزیابی کرد.

پیش از این سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی - وزیر بهداشت، در مراسم نکوداشت روز ملی بیمه(Insurance) سلامت با بیان اینکه بیمه‌های تکمیلی جایگاه درستی در نظام سلامت ندارند گفته بود که بیمه‌های تکمیلی از طرح تحول نظام سلامت سود هم برده‌اند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: