کد خبر: ۲۱۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 19
تعریق بیش از حد به علت واکنش سیستم اعصاب خودکار است بنابراین به صورت ارادی نیست و خارج از کنترل فرد محسوب می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>رئیس پژوهشکده غدد درون‌ریز و متابولیسم ایران با اشاره به اینکه بیماری پرکاری تیروئید عاملی برای تعریق بیش از حد است، گفت: تعریق بیش از حد معمولا به دلیل تحریکات عصبی ایجاد می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر فریدون عزیزی درباره علت تعریق بیش از حد <Excessive sweating>اظهار کرد: تعریق بیش از حد به علت واکنش سیستم اعصاب خودکار است بنابراین به صورت ارادی نیست و خارج از کنترل فرد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تعریق بیش از حد معمولا به دلیل تحریکات عصبی ایجاد می‌شود، افزود: برخی از افراد ۴۵ سال به بالا با متوقف شدن عادت ماهانه و یائسگی میزان تعریق آنها به شدت افزایش می‌یابد که معمولا به دلیل تفاوت‌های هورمونی در این زنان است.

رئیس پژوهشکده غدد درون‌ریز و متابولیسم ایران خاطرنشان کرد:  کم کاری و پرکاری تیروئید و گواتر بیماری‌های ناشی از غده تیروئید است که عملکرد طبیعی مغز، سیستم عصبی بدن را کنترل می‌کند و تامین سوخت و ساز بدن و حفظ دمای بدن یا همان میزان تعریق را بر عهده دارد.

عزیزی با اشاره به اینکه تعریق زیاد، کاهش وزن و افزایش تپش قلب از علائم پرکاری تیروئید محسوب می‌شوندف گفت: روش‌های درمان بستگی به علت بیماری دارد و ممکن است برخی روش‌های درمان تا آخر عمر نیز به طول انجامد.

وی تاکید کرد: افزایش و کاهش وزن با پرکاری تیروئید همراه است و بر میزان تعریق بدن نیز اثر مستقیم دارد بنابراین در پرکاری تیروئید با استفاده از دوره های درمان دارویی می توان  با کنترل وضعیت غده تیروئید تعریق بیش از حد بدن را نیز کاهش داد.

رئیس پژوهشکده غدد درون‌ریز و متابولیسم ایران با بیان اینکه تعریق به میزان فعالیت، تغذیه، استرس و هیجان مرتبط است، گفت: تغییر یا مهار هر کدام از این حالات به کنترل میزان تعریق بدن بسیار موثر است بنابراین اگر تعریق علت یا اختلال پزشکی نداشته باشد نیازمند درمان یا مهار کردن نیست.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: