کد خبر: ۲۱۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 18
اکثر افرادی که متقاضی جراحی زیبایی بینی هستند، در محیط مدرسه و دانشگاه و تحت تاثیر نظرات دوستان، نسبت به جراحی زیبایی بینی اقدام می کنند. در حالی که بینی این افراد، غالبا طبیعی و در تناسب با صورت آنها است
شفاآنلاین>سلامت> رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران، با اشاره به آمار بالای جراحی بینی در کشور، گفت: اکثریت متقاضیان جراحی زیبایی بینی، افراد زیر ۲۰ سال هستند.

به گزارش شفاآنلاین، محسن نراقی، اظهارداشت: اکثر افرادی که متقاضی جراحی زیبایی بینی هستند، در محیط مدرسه و دانشگاه و تحت تاثیر نظرات دوستان، نسبت به جراحی زیبایی بینی اقدام می کنند. در حالی که بینی این افراد، غالبا طبیعی و در تناسب با صورت آنها است.

وی ادامه داد: این دسته از افراد، وقتی عمل زیبایی بینی انجام می دهند، نه تنها چهره آنها بهتر نمی شود، بلکه از سوی همان اطرافیان و دوستان که آنها را مجاب به عمل زیبایی بینی کرده بودند، مورد ایراد قرار می گیرند.

نراقی با عنوان این مطلب که بهترین کاندیداهای جراحی زیبایی بینی کسانی هستند که دچار مشکلات تنفسی و بدشکلی های ظاهری بینی هستند، افزود: این افراد از عمل جراحی بینی توقع طبیعی دارند و آن داشتن بینی سالم با عملکرد طبیعی است.

وی تاکید کرد: بعضی بیماران (patients)تقاضای کوچک شدن بیش از حد بینی را دارند، تصریح کرد: این دسته از افراد متوجه نیستند که این اقدام، باعث ایجاد مشکلات تنفسی برای آنها خواهد شد.

نراقی گفت: جراحی بینی باید به شکل کاملا طبیعی انجام شود و در نهایت منجر به رفع ناهنجاری ها شده و بعد از عمل کسی متوجه نشده باشد که شخص، عمل زیبایی بینی انجام داده است.

رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران، ادامه داد: وجود تقاضای بسیار زیاد برای جراحی زیبایی بینی، باعث شده که یک عده از پزشکان فاقد تخصص وارد این عرصه شوند و جراحی زیبایی بینی انجام دهند.

نراقی، به متقاضیان جراحی(Surgery) زیبایی بینی توصیه کرد قبل از هر اقدامی، تحقیق و مطالعه لازم برای انجام عمل را داشته باشند. زیرا، اگر عمل اول مشکل پیدا کند، اصلاح مشکل سخت خواهد شد.

وی افزود: روش های قدیمی جراحی زیبایی بینی، بیشتر مبتنی بر برداشتن بافت های بینی بوده است تا بینی کوچک شود که همین مسئله در دراز مدت، مشکلاتی را برای بیمار به وجود می آورد. اما، در حال حاضر، این روش ها جای خودشان را به روش هایی داده اند که به جای کوچک کردن بینی، جراحی را متناسب با چهره فرد انجام می دهند و رضایت بیشتری به همراه دارد.

نراقی، از عمل زیبایی بینی به عنوان سخت ترین جراحی صورت نام برد و گفت: در روش های جدید، زمان عمل طولانی تر شده و به جای برداشتن بافت های بینی، این بافت ها را جابجا می کنند. از همین رو، نیاز به دقت و حوصله و همچنین زمان کافی برای انجام عمل است.

وی با تاکید بر اینکه عوارض جراحی هیچگاه به صفر نمی رسد، تصریح کرد: در جراحی های غیرعلمی، نیاز است برای تنفس بیمار که دچار مشکل شده، جراحی سنگین انجام داد و غضروف مورد نیاز بینی را از دنده یا لاله گوش برداشت و پیوند زد.

رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران، ادامه داد: معمولا جراحی بار دوم، حداقل ۲ تا ۳ برابر بیشتر از عمل اول زمان می برد و این مسئله علاوه بر عارضه هایی که برای فرد دارد، نظام سلامت را دچار مشکل و هزینه های زائد می کند. بطوریکه اتاق های عمل اشغال شده و هزینه های سلامت بالا می رود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: