کد خبر: ۲۱۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 18
خوراکی هایی از قبیل ماست، میسو، کیمچی، سورکاروت، کامبوچا و تمپه سرشار از باکتری های خوب به نام پروبیوتیک هستند که با عفونت اچ پیلوری مقابله کرده و به درمان زخم معده کمک می کنند
شفا آنلاین>سلامت>پزشکان قبلا تصور می کردن که خوراکی ها باعث زخم معده می شوند و در حال حاضر می دانیم که علت ایجاد زخم معده مواردی از قبیل مصرف قرص های مسکن به مدت طولانی یا عفونت باکتری اچ پیلوری H. pylori است. با این که خوراکی ها عامل ایجاد زخم معده نیستند ولی برخی از آن ها درد شما را بیشتر کرده و برخی دیگر به درمان سریع تر شما کمک می کنند.


بهترین خوراکی برای زخم معده :

کیمچی

به گزارش شفا آنلاین:خوراکی هایی از قبیل ماست، میسو، کیمچی، سورکاروت، کامبوچا و تمپه سرشار از باکتری های خوب به نام پروبیوتیک هستند که با عفونت اچ پیلوری مقابله کرده و به درمان زخم معده کمک می کنند.


بلغور جو دوسر و سیب

سیب، گلابی، بلغور جودوسر و سایر خوراکی های غنی از فیبر به دو دلیل برای زخم معده مناسب هستند. فیبر می تواند مقدار اسید معده را کاهش دهد و درد و نفخ معده را کم کند. ضمن این که تحقیقات نشان داده اند که رژیم غذایی غنی از فیبر به پیشگیری از زخم معده کمک می کند.



سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین A است و شواهدی وجود دارد که این ماده مغذی به کاهش زخم معده کمک کرده و در پیشگیری از آن نقش موثری ایفا می کند. سایر منابع این ویتامین از قبیل اسفناج، هویج و طالبی و جگر هم برای بهبود زخم معده مفیدند.



فلفل دلمه قرمز

فلفل دلمه قرمز سرشار از ویتامین C است که به محافظت از شما در مقابل زخم معده کمک می کندو این ویتامین نقش مهمی در بهبود زخم ها دارد. افرادی که ویتامین C کافی دریافت نمی کنند احتمال این که به زخم معده مبتلا شوند، بیشتر است. این ماده مغذی در مرکباتف توت فرنگی، کیوی و کلم بروکلی یافت می شود.


بدترین خوراکی برای زخم معده :

  شیر


در قدیم پزشکان برای درمان زخم معده نوشیدن شیر را تجویز می کردند ولی امروزه میدانیم که شیر به درمان زخم معده کمک نمی کند و در واقع باعث بدتر شدن زخم معده و تحریک معده برای ترشح اسید بیشتر می شودو



الکل

اگر مستعد ابتلا به زخم معده هستید یا زخم معده هستید بهتر است از مصرف نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید. تحقیقات نشان داده اند که نوشیدن الکل باعث تحریک دستگاه گوارش و آسیب رساندن به معده و بدتر شدن زخم های دستگاه گوارش می شود.



سیب زمینی سرخ شده

هضم غذاهای چرب زمان بیشتری نیاز دارد و منجر به درد و نفخ شکم می شود. اگر زخم معده دارید مصرف غذاهای چرب مشکلات شما را بیشتر می کند.



سوپ گوشت وقارچ تند

مدتها پزشکان بر این باور بودند که غذاهای تند علت اصلی زخم معده هستند ولی اکنون می دانیم که درست نیست. با این حال برخی افراد با مصرف غذاهای تند وضعیتشان بدتر می شود که در این صورت باید مصرف تندی را کنار بگذارند.



مرکبات

قبلا تصور میشد که خوراکی های اسیدی مانند مرکبات و گوجه فرنگی زخم معده را تشدید می کند ولی شواهد محکمی در این زمینه وجود ندارد با این حال واکش هر شخص به این مواد خوراکی منحصر به فرد است بنابراین اگر بعد از مصرف آن ها به مشکل میخورید باید مصرفشان را کنار بگذاریدو



شکلات

شکلات دارای مزایای بالقوه سلامت است ولی در اغلب افراد مبتلا به زخم معده ایجاد ناراحتی می کند. اگر خوردن شکلات احساس ناخوشایندی به شما می دهد باید تا زمان بهبود زخم معده، مصرفش را کنار بگذارید.



قهوه

تحقیقات تایید شده ای در زمینه بدتر شدن زخم معده با مصرف کافئین به خصوص قهوه وجود ندارد با این حال پزشکان توصیه می کنند از مصرف آن اجتناب کنید.سیمرغ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: