کد خبر: ۲۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 05
شفاآنلاین- معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه لزومی به محرمانه ماندن اطلاعات آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد نیست،گفت: در حال حاضر مصرف مواد مخدر به ویژه شیشه در کشور نگران کننده است.

به گزارش شفاآنلاین، ˈمحسن روشن پژوه ˈ در جمع خبرنگاران مازندرانی در محل سالن بهزیستی ساری با اعلام این خبرافزود: برای رفع این نگرانی ها، بهزیستی طرح های مختلف پیشگیرانه ای را در دست اجرا دارد.

وی به اجرای طرح ˈکارزار رسانه ایˈ پیشگیری از مصرف ماده مخدر صنعتی شیشه در تهران و سپس مازندران اشاره و تصریح کرد: امروز مصرف شیشه جایگزین دیگر مواد اعتیادآور شده است.

معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر، بی توجهی به خدمات پس از درمان از مهمترین مشکلات و آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد است.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی طرح های بهزیستی در بخش آسیب های اجتماعی، پیشگیری و درمان است، افزود: اکنون طرحهای اجتماع محور و پیشگیری مبتنی بر جامعه در محلات شهری و روستاهای کشور در حال اجرا است.

روشن پژوه با اشاره به اینکه شبکه توسعه پیشگیری اجتماع محور در بهزیستی در حال حاضر در تمامی محلات شهری و روستاها در حال شکل گیری است، اظهارداشت: بیش از پنج هزار تیم اجتماع محور در کشور فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور 800 مرکز اقامتی درمانی بلندمدت را در سال های اخیر دایر کرده است، یادآور شد: مراکز درمانی کوتاه و میان مدت نیز فعال هستند.

روشن پژوه همچنین به موضوع درمان آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد در بهزیستی اشاره کرد و از فعالیت یک هزار و 200 مرکز سرپایی درمانی در کشور در این زمینه خبر داد.

وی افزود: 127 تیم سیار برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر و 42 مرکز سرپناه شبانه برای افراد بی خانمان معتاد نیز در کشور فعالیت می کند.

معاون پیشگیری و درمان بهزیستی کشور با بیان اینکه خط تماس تلفنی مقابله با اعتیاد به شماره 09628 به صورت شبانه روزی و رایگان در اختیار تمامی مردم کشور است، خاطرنشان کرد: در این مرکز، متخصصان حوزه آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد جوابگوی مشکلات و سوالات مردم هستند.

طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر شیشه از امروز با هدف ارائه اطلاعات در مورد سوء مصرف مواد مخدر به ویژه شیشه به خانواده ها، جوانان و نوجوانان و ارائه بسته های آموزشی برای آگاهی از راههای جلوگیری از گرایش افراد به مواد مخدر در مازندران آغاز شد.

مازندران بیش از سه میلیون و 170 هزار نفر جمعیت دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: