کد خبر: ۲۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 05
عضو انجمن اورولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- عضو انجمن اورولوژی ایران در خصوص مردان و زنانی که تمایل به تغییر جنسیت دارند هشدار داد: این افراد باید با اطمینان کامل دست به چنین کاری بزنند. زیرا ابتلا به مشکلات شدید روحی- روانی و حتی خودکشی پس از تغییر جنسیت در آنان به طورجدی دیده می شود.

دکتر لطف الله ارمنده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: در واقع بسیاری از زنان و مردان از جنسیت واقعی خود دور هستند و تمایل به تغییرآن دارند.

وی با اشاره به این که این گونه افراد بیمارانی هستند که باید توسط روانپزشک مورد بررسی و درمان قرار بگیرند تصریح کرد: این افراد در سراسر دنیا حتی در ایران وجود دارند و عده ای خودشان را آشکار می کنند.

جراح کلیه ، مجاری ادرارودستگاه تناسلی ادامه داد: همچنین در ایران عده ای هم به صورت مخفیانه زندگی می کنند اما آن دسته از کسانی که چنین خواسته ای را ابراز می کنند معمولأ کسانی اند که تغییر جنسیت داده اند.

ارمنده با بیان این که افراد هیچ وقت با تغییر جنسیت به جنس مخالف مطلق تبدیل نمی شوند اظهار داشت: برای انجام این پروسه ابتدا فرد باید نزد متخصص اعصاب و روان برود و بعد از تأیید آن،به کمیسیونی در پزشکی قانونی ارجاع داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت با معرفی نامه ای که به این افراد پس از تأییدیه کمیسیون پزشکی قانونی داده می شود به مراکز مربوطه درمانی وجراحی مراجعه می کنند.

عضو انجمن اورولوژی اروپا به خبرنگار شفا آنلاین گفت: برای تبدیل جنسیت یک مرد به زن، آلت تناسلی مرد حذف می شود و با مصرف برخی داروهای هورمونی سینه ها مقداری برجسته می شوند.

به گفته وی در عین حال معمولأ برای خانم ها نمی شود برای تغییر جنسیت کار خاصی انجام داد.

ارمنده یادآورشد: در ایران اکثر افرادی که تمایل به پذیرفتن جنسیت خود ندارند این حالت را با طرز لباس پوشیدن نمایان می کنند. اما در عین حال اقدام کنندگان برای تغییر جنسیت هم به چشم می خورد.

جراح کلیه و مجاری ادرار توصیه کرد: در صورت وجود چنین تفکری در کودک ،والدین باید از همان ابتدا سعی در اصلاح آن داشته باشند.

وی تأکید کرد: به این منظور آنها باید به یک روانپزشک مراجعه کنند زیرا با تحت نظر بودن و درمان می توان به نتایج مطلوبی رسید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
2
0
نظر ایشان کاملا غیر علمی و منسوخ است. سالهاست که بی نتیجه بودن روان درمانی برای اختلا هویت جنسی به اثبات رسیده
رهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
0
بهتره در بیان مطالب و انتشار انها کمی مطالعه انجام شود افرادی که دچار اختلال هویت جنسی هستند و ترنسکشوال میباشند از ابتدای کودکی رفتار و تمایلات مغایر با فیزیک خود دارند و این به تربیت والدین هیچ ربطی ندارد... در سراسر دنیا سالهاست این قضیه مورد بررسی ازمایش و درمان قرار گرفته و درموارد واقعی هیچ درمانی وجود ندارد و تنها عمل جراحی به حفظ ارامش روانی و تطبیق جنسیت بیشتر و نه کامل این افراد کمک می کند
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
0
1
چرا انسان جسم زیباو بدون نقصشو بده دست پزشک که تبدیل به جنس مخالف بشه اینکار بسیار اشتباه است و گناه است من توصیه ام به تمام کسانی که می خواهند اینکار را بکنند این است که بدانند اینکار آنها کراهت دارد ودرست نیست .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: