کد خبر: ۲۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 04
شفا آنلاین-مدیرکل اداره داروهای سنتی و طبیعی سازمان غذا و دارو، تبلیغات مکملهای ورزشی، رژیمی و تغذیه ای دارای مجوز در شبکه های ماهواره ای را غیرقانونی خواند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر امیرحسین جمشیدی در نشست خبری دومین کنگره مکملهای غذایی و رژیمی، گفت: مکملها باید در داروخانه‌ها توزیع شوند و توزیع آنها در مکانی غیر از داروخانه، تخلف است و برخورد می شود.

وی افزود: تنها فرآورده هایی مجاز هستند که روی آنها شماره مجوز حک شده باشد.

جمشیدی بر ضرورت ارتقای سیستم نظارتی و اطلاع‌رسانی به عنوان راهکار مقابله با مکملهای قاچاق تاکید کرد و گفت: مکملهای غیرمجاز به دو مدل توزیع می‌شوند مکملهایی که در سازمان ثبت نشده و مسئولیتی در قبال آن نداریم و فرآورده‌هایی که انواع ویتامین‌ها را دارند و اگر ثبت شوند مجوز توزیع می‌گیرند اما هنوز ثبت نشده‌اند.

وی تنها فرآورده مجاز را دارای شماره ثبت بر روی محصول و توزیع آن را فقط در داروخانه‌ها مجاز اعلام کرد و گفت: برای برخورد با توزیع مکمل‌های قاچاق نیروی انتظامی، سازمان غذا و دارو و ستاد مبارزه با مواد مخدر بسیج شدند.

مدیرکل اداره داروهای سنتی و طبیعی سازمان غذا و دارو ادامه داد: هیچ فرآورده‌ای نباید در شبکه‌های داخلی و خارجی تبلیغ شوند و اکثر فرآورده‌هایی که در کشور مجوز نگرفته‌اند نباید در شبکه‌های خارجی تبلیغ شوند چرا که غیرمجاز هستند.

وی گفت: از نظر وزارت بهداشت دارو و مکمل‌های غذایی حق تبلیغ ندارند و برخی مکمل‌ها که مجوز تولید دارند اما مجوز عرضه را ندارند در مغازه و سوپرمارکت‌ها توزیع می‌شوند که این غیرمجاز است و مصرف و توزیع آن ممنوع است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: