کد خبر: ۲۱۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 15
زمانی که سالمند مدت زیادی در سرما بماند و بدن حرارت طبیعی خود را از دست داده باشد کاهش درجه حرارت بدن به سطح خطرناکی صورت می‌گیرد

شفا آنلاین>سلامت>یک دکتری تخصصی طب سالمندان و عضو هیئت علمی‌ دانشگاه گفت: افت دما، سرمازدگی، سقوط و زمين خوردگی از شايع‌ترين مشکلاتی است که امکان مواجهه سالمندان با آنها در فصل سرد وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر احمد دلبری  درباره خطرات سرما برای سالمندان افزود: زمانی که سالمند مدت زیادی در سرما بماند و بدن حرارت طبیعی خود را از دست داده باشد کاهش درجه حرارت بدن به سطح خطرناکی صورت می‌گیرد.

وی برای پیشگیری از کاهش درجه حرارت بدن<Reduce body temperature> به سطح خطرناک یا هیپوترمی به سالمندان و خانواده‌های آنها توصیه کرد: ماندن در خانه، به حداقل رساندن زمان‌های حضور در بیرون از منزل، حفظ گرمای محل سکونت در دمای بالای ۱۸.۵ درجه سانتی‌گراد، خشک نگهداشتن بدن و لباس، استفاده از لباس‌های گرم، دستکش، شال و کلاه هنگام خروج از منزل و پوشاندن دهان و بینی در برابر سرما از جمله راه‌های پیشگیری از بروز هیپوترمی ‌است.

دلبری گفت: تغییرات طبیعی سیستم بدن در اثر افزایش سن موجب می‌شود تا هیپوترمی‌ در میان سالمندان شایع‌تر از سایر سنین باشد. به همین علت افت دما در میان این گروه متفاوت از سایرین است. پوست سرد و رنگ پریده، احساس خستگی زیاد، خواب آلودگی، گیجی، احساس ضعف، اختلال در راه رفتن، تنفس و کاهش ضربان قلب از دیگر علائم قابل توجه در ارتباط با این عارضه است.

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: در فصول سرد سال ممکن است برخی سالمندان با مشکلات و بیماری‌های مختلفی مواجه شوند که برای پیشگیری از بروز مشکلات و عوارض جبران‌ناپذیر آن علاوه بر فرد سالمند، خانواده‌ها و سایر مراقبان باید نکاتی را رعایت کنند.

دکتر دلبری در ادامه می‌گوید: این عارضه سالمندان مبتلا به آلزایمر، سکته مغزی، پارکینسون، نارسایی کلیه، دیابت و تومورهای مغزی را بیش از سایرین تهدید می‌کند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: