کد خبر: ۲۱۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 14
کم کاری یا پرکاری تیروئید بر روی چشم اثرات منفی می‌گذارد و باعث ایجاد بیرون زدگی، پف آلودگی چشم‌ها در هنگام صبح می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> دبیر اجرایی بیست و هشتمین کنگره چشم پزشکی گفت: اختلالات تیروئیدی بر چشم اثرات منفی می‌گذارد و باعث ایجاد بیرون زدگی چشم می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، اضطراب و استعمال دخانیات دوبینی و جلوآمدگی چشم را تشدید می‌کندصادقی طاری دبیر اجرایی بیست و هشتمین کنگره چشم پزشکی در حاشیه این همایش اظهار کرد: کم کاری یا پرکاری تیروئید بر روی چشم اثرات منفی می‌گذارد و باعث ایجاد بیرون زدگی، پف آلودگی چشم‌ها در هنگام صبح می‌شود.

وی ادامه داد: بیماری‌های چشمی 5 تا 20 درصد افراد مبتلا به پرکاری تیروئید را درگیر می‌کند اما این عارضه در بیمارانی که دچار تیروئید کم کار هستند نیز مشاهده شده است.

طاری با اشاره به اینکه در برخی موارد کارکرد تیروئید به ظاهر طبیعی است اما علائم بیماری در چشم تأثیر منفی می‌گذارد، افزود: بر اثر کم کاری یا پرکاری تیروئید عوارضی مانند احساس سوزش، احساس وجود جسم خارجی در چشم، قرمزی چشم، پف آلودگی پلک، تحریک چشم به نور به دلیل کمبود اشک دیده می‌شود که در نهایت باعث جلو آمدن دو چشم و دو بینی در افراد می‌شود.

دبیر اجرایی بیست و هشتمین کنگره چشم پزشکی اضافه کرد: بر اثر مشکلات تیروئیدی چشم جلو می‌آید و این مسئله  می‌تواند مشکلات(Difficulties) روحی و اجتماعی را در افراد ایجاد کند.

 زخم قرنیه چیست؟

وی ادامه داد: بعد از آن که چشم به دلیل کارکرد ضعیف تیروئید جلو می‌آید عضلات آن ضخیم و در نهایت محکم می‌شود که در این زمان بیمار دچار دوبینی و خشکی چشم می‌شود که در این مرحله زخم قرنیه به وجود می‌آید.

طاری افزود: هنگامی که عضلات چشم ضخیم می‌شود، اعصاب بینایی را تحت فشار قرار می‌دهد و افراد در این حالت با کاهش دید و در نهایت نابینایی مواجه می‌شوند، در موارد مشابهی پزشکان مجبور می‌شوند کاسه چشم این بیماران را تخلیه کنند.

دبیر اجرایی بیست و هشتمین کنگره چشم پزشکی اظهار کرد: اضطراب، فشارهای روحی و روانی، استعمال سیگار و دخانیات تأثیر منفی بر چشم می‌گذارد و در مرحله‌ای که چشم جلو آمدگی پیدا می‌کند و فرد دچار دوبینی می‌شود در این مرحله باید با جراحی عارضه را برطرف کرد.

وی یادآوری کرد: ‌در تمام دنیا زنان دو برابر مردان به بیماری‌های(Diseases) چشم ناشی از کارکرد ضعیف تیروئید مبتلا می‌شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: