کد خبر: ۲۱۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 12
انار یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدانی بشمار می رود که برای بارداری و رشد جنین شما می تواند انتخاب ایده ال باشد
شفا آنلاین>سلامت>انار یکی از غنی‌ترین منابع آنتی اکسیدانی بشمار می‌رود که برای بارداری و رشد جنین شما می‌تواند انتخاب ایده ال باشد. اما در این مقاله به توضیحات بیشتر می‌پردازیم و با خواص معجزه آسا انار در بارداری آشنا میشویم.


 به گزارش شفا آنلاین:یکی از سوالات رایج در زمان بارداری <Pregnancy time>این است که آیا انار در زیبا شدن جنین اثرگذار است یا نه؟ چه مقدار انار بخوریم؟چرا انار بخوریم؟

انار یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدانی بشمار می رود که برای بارداری و رشد جنین شما می تواند انتخاب ایده ال باشد. اما در این مقاله به توضیحات بیشتر می پردازیم و با خواص معجزه آسا انار در بارداری آشنا میشویم :

امروزه انار تقریبا در همه جا یافت میشود و دلیل آنهم خواص فراوان این میوه است که کسی نمی تواند از آن چشم پوشی کند. شما می توانید در هر زمان این میوه را خریداری کنید که بهترین زمان آن را از آپریل تا آگوست میدانند. دانه های انار تنها قسمت قابل خوراکی این میوه است. دقت کنید.


آیا مصرف انار و آب انار در بارداری امن است؟

انار غنی از مواد مغذی متعددی است که به شما و فرزند شما در دوران بارداری کمک خواهد کرد. از سوی دیگر، آب انار یک محلول عالی برای هضم غذا و تحریک میل شما برای شیرینی ها می باشد. البته بدلیل افت فشار آب انار توصیه نمیشود و خود انار را مصرف کنید.

ویتامین و املاح انار که در بارداری مفید است:

ریز مغذی های مورد نیاز در دوران بارداری شامل: فولات، ویتامین D، آهن، پروتئین و کلسیم است.

نصف فنجان انار شامل حاوی 72 کالری است که از میان می تواند 9 میلی گرم از 1000 میلی گرم کلسیم مورد نیاز روزانه، 33 میکروگرم از 800 میکروگرم فولات مورد نیاز روزانه، 26 میلی گرم تا 27 میلی گرم آهن مورد نیاز و 45 گرم از 71 گرم پروتئین مورد نیاز روزانه بدن مادر باردار را تامین میکند.

همچنین 8.9 میلی گرم ویتامین C دارد که به جذب آهن کمک میکند.

6 دلیل که اثبات می کند انار در بارداری مفید است:

اثبات یک: اثبات شده که انار حاوی ترکیبات فیتوکمیکالی است و از این رو برای سلامت قلب بسیار مناسب است. این میوه کمک میکند تا فشار خون پایین بیایید. این خبر خوبی است اگر شما در هفته های آخر بارداری بسر می برید و یا اینکه دارای پره اکلامپسی شده اید و فشار شما بالا رفته پس انار بخورید.

اثبات دوم: انار غنی از ویتامین c می باشد. بنابراین این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است.مخصوصا وقتی که شما در دوران بارداری هستید و جنین در بدن شما رشد میکند. باید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

اثبات سوم: مطالعات نشان داه است که مصرف انار دارای اثرات مفیدی بر روی سلامت استخوانها و چگالی آنها می باشد. پس برای ارتقا سلامت استخوانهای جنین خود تلاش کنید.

اثبات چهارم: انار از نظر منبع آنتی اکسیدانی بسیار غنی تر از تمشک و چای سبز بوده و برای سلامت بدن شما ضروری و مفید است.

اثبات پنجم: بسیاری از محافظت های پوست دارای خاصیت عصاره انار هستند. زیرا انار از پوست گذشته و باعث از بین بردن خشکی و بازسازی پوست میشود.

اثبات ششم: در یکی از مطالعات دیگر نشان داده شده که مصرف انار می تواند باعث محافظت از جفت شود که این عمل را با جلوگیری و مبارزه با رادیکال های آزاد انجام می دهد.

خواص خوردن انار در بارداری:

در اینجا برخی از مزایای بهداشت انار در دوران بارداری:

1. غنی از فیبر

نصف فنجان انار حاوی حدود 5 گرم فیبر است.

وقتی باردار هستید، معمولا از یبوست و سایر مشکلات مربوط به روده رنج می برید.

از غذاهای غنی از فیبر در رژیم روزانه خود مصرف کنید تا از یبوست جلوگیری شود. فیبر در انار، بدون هیچ گونه ناراحتی، به تنظیم حرکات روده کمک می کند.

طبق گزارش انجمن بارداری آمریکا، در بارداری باید به صورت روزانه 25 تا 30 گرم فیبر مصرف کنید.

2. غنی از آهن:

انار یکی از منابع غنی آهن است. مصرف آهن به جلوگیری از کم خونی کمک می کند. اگر کم خونی دارید، آهن می تواند به رفع مشکلات بسیاری کمک کند.

3. غنی از ویتامین ث:

انار همچنین یک منبع عالی ویتامین C است. مصرف ویتامین C تضمین می کند بدن می تواند تمام آهن را از منابع غذایی مختلف و حتی مکمل ها جذب کند. هنگامی که انار می خورید، محتوای ویتامین C در میوه باعث جذب آهن می شود.

4. برآورده کردن نیازهای گرمایی:

هنگامی که حامله هستید، در طول سه ماهه دوم و سوم بین 2000 تا 2200 کالری نیاز دارید. هشت اونس آب انار حاوی تقریبا 136 کالری است که درصد سالمی از نیاز روزانه کالری شما را تامین می کند.

همچنین می توانید مقدار زیادی آب انار را در طول روز برای هضم غذا بنوشید. در حالی که آب انار به شما کالری زیادی می دهد، اطمینان حاصل کنید که منابع مختلفی از میوه و سبزی برای مصرف کالری مصرف می کنید

5. فولات:

در دوران بارداری، فولات نقش مهمی برای شما و رشد کودک ایفا می کند.

آب انار حاوی 60 میلی گرم فولات است.

در بارداری، باید روزانه حدود 600 میلیگرم فولات مصرف کنید.

مصرف مقدار مناسب فولات در بارداری، کودک شما را در برابر نقص های مختلف زایمان، از جمله نارسایی های عصبی، محافظت می کند.

6. ویتامین K:

آب انار منبع عالی ویتامین K است.

یک قاشق آب انار حاوی 26.1 میکروگرم ویتامین K است.

در بارداری بطور روزانه در حدود 90 میکروگرم ویتامین K نیاز دارید.

ویتامین K نقش مهمی در تقویت استخوان های کودک دارد. همچنین به روند طبیعی لخته شدن خون کمک می کند.

7. غنی از پتاسیم:

مصرف هشت اونس آب انار در روز 538 میلی گرم پتاسیم تامین می کند. پتاسیم یکی از مواد مغذی مهم در بارداری است.

8. آنتی اکسیدان ها:

آب انار غنی از آنتی اکسیدان ها است که دارای مزایای زیادی هستند و نقش مهمی در بارداری سالم ایفا می کنند.



آب انار از عوارض بارداری جلوگیری می کند:

یک مطالعه اخیر آزمایشگاهی در دانشگاه واشنگتن بیان می کند که مصرف منظم آب انار از پره اکلامپسی و محدودیت رشد جلوگیری می کند.

هنگام افزایش رادیکال های آزاد، سلول های بدن تحت استرس اکسیداتیو قرار می گیرند. آب انار حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به محافظت از رادیکال های آزاد در بارداری های پیچیده کمک می کند.

استرس اکسیداتیو به مشکلات جفت منجر می شود که به نوبه خود منجر به عوارضی مانند پره اکلامپسی می شود که در آن فشار خون زن باردار افزایش می یابد. بنابراین مشکلات جفت می تواند سبب کاهش وزن هنگام تولد نوزادان و همچنین زایمان زودرس شود.

آیا خطری در رابطه با مصرف انار وجود دارد؟

از مصرف عصاره انار اجتناب کنید زیرا حاوی پوست انار است که می تواند باعث انقباضات زود هنگام شود.آب انار دارای کالری زیادی است، بنابراین باید به مقدار متوسط مصرف شود. گاهی اوقات انار با داروهای دیگر مانند رقیق کننده های خون، مهارکننده های ACE، استاتین ها و داروهای فشار خون تداخل ایجاد می کند.

توصیه های روزانه مصرف میوه در بارداری:

میزان میوه و سبزی مورد نیاز در دوران بارداری براساس کالری و وزن شما در دوران بارداری مشخص میشود. باردار مادر باید روزانه حداقل 2تا 4 واحد میوه و 3 تا 5 واحد سبزی دریافت کنند و انار می تواند یکی از گزینه های انتخابی گروه میوه جات باشد.

بنابراین در هر زمان در دوره بارداری می توانید اتار را مصرف کنید.

3 راه افزودن انار به رژیم غذایی مادر باردار:

1.جداکردن دانه انار و اضافه کردن به سالاد و یا ژله و یا بستنی

2.جدا کردن دانه های انار و آب آن را گرفتن و بصورت آبمیوه مصرف کردن( مادران دارای اضافه وزن خود میوه را بخورند)

3.استفاده از انار بعنوان چاشنی کنار غذاها مثل مرغ ترش و ...

هشدار:

افرادی که دارای قند خون و دیابت بارداری هستند با احتیاط انار بخورند و آن را جایگزین سهم میوه آن روز خود کنند.

ملاحضات:

اگرچه انار میوه ای سرشار از خواص مفید است اما مصرف آن باید متعادل بوده و زیاده روی نکنید. پوست انار باعث تحریک انقباضات شده و ممکن است منجر به زایمان زودرس شود. آب انار نیز حاوی کالری زیادی است و باید در مصرف آن محتاط باشید. همچنین مصرف انار با مصرف داروهایی از قبیل مهارکننده های ACE، داروی رقیق کننده خون، داروی فشار خون و استاتین ها تداخل دارد. احتیاط کنید.

از توهم تا واقعیت:

مصریان قدیم معتقد بودند که انار برای درمان ناباروری مفید است و می توان از آن برای درمان عفونت ها استفاده کرد. همچنین در برخی از مقالات اشاره شده که انار در زیبایی جنین اثرگذار است.اوما

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: