کد خبر: ۱۹۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 06
تبلیغات و بروشورهای آرایشگاه‌ها از کاشت ناخن، لمینت، لیفت و کاشت مژه، اکستنشن مو، پاکسازی پوست صورت، انواع تتو گرفته تا بوتاکس، خالکوبی و موارد دیگر که هر کدام از آنها با هزینه‌های مختلف و گاه بالا انجام می‌شود
شفاآنلاین>اجتماعی> امروزه با آرایشگاه‌های مدرن زنانه رو به رو می‌شویم که علاوه بر ظاهر شیک فضا، خدمات آرایشی و زیبایی بسیاری به بانوان ارائه می‌دهند که بسیاری از آنان مشتریان را با عوارض برخی از کارها آگاه نمی‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین، تبلیغات و بروشورهای آرایشگاه‌ها از کاشت ناخن، لمینت، لیفت و کاشت مژه، اکستنشن مو، پاکسازی پوست صورت، انواع تتو گرفته تا بوتاکس، خالکوبی و موارد دیگر که هر کدام از آنها با هزینه‌های مختلف و گاه بالا انجام می‌شود.

بیشتر تبلیغات آرایشگاه‌ها به کاشت و خدمات ناخن اختصاص دارد که معمولا با توجه به محل جغرافیایی، فضا، دکور، کار شاگرد و مدیر آرایشگاه قیمت‌ها متفاوت است.

گوشه‌ای از سالن یکی از آرایشگاه‌ها در جنوبی‌ترین منطقه تهران میز مخصوص خدمات(Services) ناخن بود که 2 نفر در انتظار دریافت خدمات بودند، بوی مواد و چسب‌های ناخن بسیار آزاردهنده بود.

فردی که مشغول کاشت ناخن بود گفت: مانیکور، پدیکور، انواع طراحی‌های حرفه‌ای، کاور، ترمیم و... به صورت تخصصی و تضمینی انجام می‌شود.

وی افزود: بیشترین مشتریان برای کاشت ناخن در این سالن بین سنین 18 تا 40 سال هستند.

خانم آرایشگر در مورد مشکل شرعی کاشت ناخن بیان کرد: ما با مشکل شرعی کاری نداریم و هرشخصی که به ما مراجعه می‌کند حتما اطلاعات کافی در این مورد دارد، ولی به نظر من اصل دل آدم‌ها است.

وی از در آمد خود اطلاعاتی نداد ولی از این حرفه راضی بود.

همچنین با مراجعه به یکی از آرایشگاه‌های تهران که فضایی بسیار شیک و مجلل داشت متوجه شدیم که قیمت کاشت ناخن در این سالن بستگی به نوع خدمات دارد و از 100 هزار تومان به بالا می‌باشد.

دختری جوان مشغول ترمیم کاشت ناخن بود که پس از اتمام کار مشاوره کاشت ناخن بیان کرد: چون برای اولین بار است که برای کاشت ناخن اقدام کرده‌اید شامل 10 درصد تخفیف آرایشگاه خواهید شد، ما بهترین کار را با طراحی روز و ژورنالی به مشتری ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: کلیه خدمات تخصصی ناخن از جمله  کاشت ، طراحی، فرنچ، کاور پودر، ترمیم دائم، مانیکور، کاور پودر و ژل، پدیکور، لاک و... با بهترین کیفیت(Quality) و مطمئن‎ترین مواد به صورت بهداشتی انجام می‌شود.

این خانم جوان آرایشگر به آرامی گفت: چون ما به صورت درصدی از آرایشگاه پول می‌گیریم اگر در منزل این کارها را انجام دهم هزینه مناسب‌تری می‌توانید بپردازید.

وی در مورد مشکل شرعی کاشت ناخن اذعان داشت: من خودم چندین سال کاشت انجام دادم و گاهی نماز هم می‌خوانم، اگر به این چنین مسائل بخواهید فکر کنید که باید مثل خانم‌های 50 سال پیش باشیم.

تبلیغات فراوان، تشویق آرایشگران و تغییر فرهنگ در ذهن برخی از بانوان طوفان ایجاد کرده است، کاشت ناخن با چسب و مواد در روی ناخن فرد انجام می‌شود که به مرور زمان مشکلات فراوانی از جمله قارچ، تورم، قرمزی، زخم، خونریزی و... ایجاد می‌کند.

به فکر برخی از زنان ما چه هجمه‌ای وارد شده است که در مقابل مسائل شرعی گفته می‌شود اصل دل آدم هاست!!

اصول دین، عرف و مسائل شرعی دل بخواهی نیست، در بین بسیاری از افراد باب شده است که امل نباشیم، اصل دله!

ضرب المثل "بکش و خوشکلم کن" در این‌جا صدق می‌کند؛ کاشت ناخن عوارض خطرناکی دارد که برخی از آرایشگران برای دریافت سود بیشتر به قاطعیت منکر آن می‌شوند.

ناخن‌های کاشته شده جای ناخن طبیعی را می‌گیرد و علاوه بر آسیب به ناخن طبیعی اگر ناخن مصنوعی شکسته شود بافت زیر ناخن، گوشت و... همراه آن جدا می‌شود که بسیار خطرناک خواهد بود.

در این راستا در تماس تلفنی با دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی آیت الله مکارم شیرازی سوال کردیم و چنین پاسخ دادند: کاشت ناخن به طور کلی که پیوندی روی ناخن انجام می‌شود مشکل شرعی دارد و وضو و غسل باطل می‌باشد؛ کاشت ناخن یک استثنا دارد که در هنگام ضرورت خانمی از دوران کودکی و نوجوانی ناخن‌های خود را می‌جویده و اکنون ظاهری بسیار بد دارد و در میان بانوان ازنوع ناخن‌های خود خجالت می‌کشد، به شرط ترمیم و دستور پزشک در مدت زمان مشخص و معین می‌تواند این کار را تا هنگام رشد ناخن‌های خود انجام دهد.

این کارشناس مسائل شرعی تصریح کرد: اگر از سوی شوهر اجبار و تهدید به طلاق باشد و عدم انجام کاشت ناخن منجر به فروپاشی زندگی می‌شود ایرادی ندارد، ولی نباید به صورت سوری باشد. همچنین باید با غسل و وضوی جبیره انجام شود.

وی گفت: برای دریافت پاسخ سوالات شرعی شماره پیامک  10000100 آماده خدمت‌رسانی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: