کد خبر: ۲۱۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 10
سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره الزام شرکت های پخش موادغذایی به اخذ مجوز بهداشتی توضیح داد.
شفاآنلاین> اجتماعی> سلامت> کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره استعلام وزارت صنعت و معدن درخصوص اجبار نبودن اخذ مجوزهای بهداشتی از سوی شرکت‌های پخش سراسری گفت:  این مسئله در بند پ ماده 7 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که به تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است، به طور شفاف ذکر شده است.
 
به گزارش شفاآنلاین: وی ادامه داد: واردات تجاری، ذخیره‌سازی، توزیع، عرضه و فروش کالاهای دارویی، واکسن، مواد زیستی(بیولوژیک)، طبیعی و سنتی، مکمل های تغذیه ای، آرایشی و بهداشتی، غذایی، ملزومات و تجهیزات پزشکی که در سامانه رهگیری و کنترل اصالت سازمان غذا و دارو طبق ضوابطی که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌کند، ثبت نشده باشد، جرم محسوب می‌شود.



لزوم اخذ مجوز بهداشتی برای شرکت های پخش کالاهای سلامت محور
سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: از تیر ماه سال گذشته به شرکت‌های پخش سراسری اعلام شده است که نسبت به اخذ مجوز بهداشتی پخش و انبارهای نگهداری فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی طبق ضوابط باید اقدام کنند.
 
جهانپور افزود: در ابلاغیه به شرکت‌های پخش سراسری تأکید شده است در صورت بروز مشکل ناشی از نداشتن مجوز بهداشتی، سازمان غذا و دارو هیچ گونه تأییدیه‌ای صادر نمی‌کند و در این راستا برخی از ادارات نظارت بر بازدید‌های دوره‌ای نسبت به کنترل مجوزهای بهداشتی اقدام و شرکت‌های فاقد مجوز را به مرجع ذی‌الصلاح معرفی می‌کند.
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآوری کرد: در صورت مشاهده شرکت‌های فعال در زمینه پخش فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی بدون مجوز مراتب از طریق مراجع ذی‌الصلاح قانونی و قضایی پیگیری خواهد شد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: