کد خبر: ۲۱۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 07
برای رعایت فاصله طولی مناسب و کنترل خودرو در زمان‌های متفاوت باید فاصله در شرایط بارانی دو برابر، در شرایط برفی سه برابر و در شرایط یخ زدگی پنج برابر شود
شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس مرکز کنترل ترافیک و راهور ناجا هشدارهایی را برای جلوگیری از وقوع تصادف هنگام رانندگی در فصل زمستان ارائه کرد.

به گزارش شفاآنلاین، سرهنگ نادر رحمانی با اشاره به آغاز بارش باران، برف و یخ زدگی معابر و خیابان‌ها تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله برای جلوگیری از تصادفات رانندگی در شرایط خاص آب و هوایی مثل برف و باران و... توجه به رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی است.

حفظ این فاصله برای جلوگیری از تصادفات<Crashes> جلو به عقب ضروری است، زیرا در صورت توقف ناگهانی وسیله نقلیه جلویی، زمان کافی برای توقف فراهم است که در آب و هوای برفی و بارانی، این فاصله بیشتر خواهد بود.  

وی افزود: برای رعایت فاصله طولی مناسب و کنترل خودرو در زمان‌های متفاوت باید فاصله در شرایط بارانی دو برابر، در شرایط برفی سه برابر و در شرایط یخ زدگی پنج برابر شود.

وی ادامه داد: رعایت سرعت مطمئنه نیز یکی از عوامل جلوگیری از تصادف در شرایط زمستانی است، زیرا در زمان رانندگی با سرعت مطمئنه آگاهی افزایش پیدا می‌کند و همچنین آگاهی از خطرات می‌تواند کمک موثری در تصمیم گیری به موقع شما داشته باشد.

رحمانی تاکید کرد: همیشه با سرعتی حرکت کنید که در مواقع خطر براحتی وسیله نقلیه را متوقف کنید.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: