کد خبر: ۲۱۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 07
این درد معنی داراز اولین نشانه های گرفتگی عضلات ، درد شدیدی است که بسته به موقعیت ناحیه صدمه دیده، در پشت یا گردن ظاهر میشود

شفا آنلاین>سلامت>گرفتگی عضلات یکی از شایعترین عوامل ایجاد درد شدید در پشت و گردن افراد است.از اولین نشانه های گرفتگی عضلات، درد شدیدی است که بسته به موقعیت ناحیه صدمه دیده، در پشت یا گردن ظاهر میشود. این درد که با انقباض دردناک ماهیچه <Painful muscle contraction>همراه است، ممکن است بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد.

با گرفتگی عضلات چه کنیم ؟
به گزارش شفا آنلاین:صبح که از خواب بیدار میشوید، اگر به علت درد و گرفتگی عضلات گردن نتوانید سرتان را بچرخانید چه میکنید ؟
تا به حال برایتان پیش آمده است که حین انجام کارهای عادی روزانه، به طور ناگهانی دچار درد شدیدی در قسمتی از بدنتان شوید؛ مثلا وقتی خم شدهاید تا شیئی را از روی زمین بردارید یا هنگامی که سرتان را موقع خروج از پارکینگ برای احتیاط و نگاه کردن به عقب برگردانده اید؟

حتی ممکن است تنها بعد از کش دادن بدنتان پس از یک سفر هوایی طولانی، دچار این نوع دردهای ناگهانی شدید شوید.این دردها معمولا آن قدر شدید هستند که شاید حتی به سختی بتوانید از جایتان تکان بخورید، زیرا ماهیچه های اطراف ستون فقرات ، از قویترین و در عین حال کاربردیترین نقاط بدن هستند و گرفتگی آنها میتواند منجر به بروز دردهای ناراحت کننده در ناحیه پشت و گردن شود. گرفتگی عضلات یکی از شایعترین عوامل ایجاد درد شدید در پشت و گردن افراد است. این درد اگرچه گاهی با بعضی روشهای سنتی معمول قابل کنترل است و نیازی به درمان از طریق روشهای جراحی ندارد، اما در صورت مشاهده بعضی علائم باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.

گرفتگی عضلات یکی از عکس العمل های حفاظتی و طبیعی بدن نسبت به مشکلاتی است که در ماهیچه یا رشته های عصبی اطراف آن پیش آمده است. گرفتگی پشت ممکن است به دلایل مختلفی بروز کند. معمولا حرکات ناگهانی نامناسب ممکن است باعث کشش های شدید در بافت ماهیچه ای و عصبی این قسمت شده و درد و ناراحتی برای ما ایجاد کند.

گرفتگی عضلات پشت گاهی هم میتواند نشانهای از وجود صدمات و مشکلات در قسمتهای درونی خود ستون فقرات مثل مهره ها یا دیسک ها و زردپی ها ( رشته های پیوندی که مهرهها را به هم متصل میکنند ) باشد.این درد معنی داراز اولین نشانه های گرفتگی عضلات ، درد شدیدی است که بسته به موقعیت ناحیه صدمه دیده، در پشت یا گردن ظاهر میشود. این درد که با انقباض دردناک ماهیچه همراه است، ممکن است بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد.این درد و انقباض معمولا دو هدف دارد: یکی این که شما را متوجه وجود مشکل در بدنتان کند و دیگر این که حرکات شما را محدود سازد تا مانع صدمات بیشتر در آن ناحیه از بدنتان گردد.

پزشک آنلاین
دکتر علیرضا مقتدری [ فلوشیپ اینترونشنال درد ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار