کد خبر: ۲۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 03
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن آترواسکلروز ایران گفت: طی 5 سال اخیرنوعي تکنولوژی به نام "تاوی " در دنیا رايج شده كه بدون عمل جراحی باز برای برخی بیماران قلبی مورد استفاده قرار می گیرد كه البته قيمت دريچه موردنظر بدون درنظرگرفتن هزينه هاي جراحي، حدود120ميليون تومان است.

دکتر مسعود قاسمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: در واقع به دنبال این تکنولوژی؛ بدون انجام عمل جراحی باز، دریچه ای منعطف و از جسمی خاص که از قبل تهیه شده داخل کاتتر قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: این روش معمولأ برای افرادی به کار می رود که عمل جراحی تعویض دریچه برای آنها نا مناسب است و به طور کلی بیماران بدحالی هستند.

متخصص بیماری های قلب و عروق ادامه داد: همچنین بیمارانی که پمپاژ قلبشان پائین است ، سن بالادارند یا دارای بیماری های مشترکی مانند بیماری های پیشرفته ریوی و... هستند بيشترازديگران مناسب استفاده از این روش اند.

وی خاطرنشان کرد:به طورقطع براي درمان اين بیماران با دشواری هايي مواجه هستیم و باید اشاره شود که از لحاظ تکنیکی هنوز تعویض دریچه آئورت به عنوان گزینه اول جراحی محسوب می شود.

عضو بین المللی کالج قلب امریکا اظهار داشت: یعنی بیماری که دریچه اش باید تعویض یا ترمیم شود گزینه اول برایش جراحی باز است مگر این که بیمار دارای شرایط استفاده از این تکنیک جدید باشد.

وی افزود: در این تکنیک نیاز به وجود یک کار تیمی بسیار وسیع از یک مجموعه کامل مجرب پزشکی است.

قاسمی به خبرنگار شفا آنلاین گفت: پس از انجام این روش درمانی؛ بیمار چند ساعت بعد قادر به حرکت است و اگر این تکنیک به صورت عادی و بدون بروز هیچ گونه مشکلی انجام شود حداکثر 3 روز بعد بیمار مرخص می شود.

وی با بیان این که تکنیک مزبور خیلی رایج و شایع نیست تأکید کرد: متأسفانه اين روش درمان هزینه بسیار بالایی دارد و تنها قیمت دریچه حداقل 100 تا 120 میلیون تومان است.ضمن اينكه به طورقطع هزينه هاي چندين ميليوني بيمارستان وتيم پزشكي نيزبه آن اضافه خواهدشد.

عضو اینترونشنال انجمن قلب اروپا با بیان این که تولید کننده اصلی این تکنولوژی کشور امریکا است بیان کرد: البته این تکنولوژی خیلی به کشور تولید کننده وابسته نیست بلکه به جایی که آن تکنولوژی را دارد وابسته است.

وی ادامه داد: استفاده از این روش درمانی در هیچ یک از کشورهای دنیا رایج نیست زیرا بیماری تنگی آئورت خیلی پیشرفته نیست.

قاسمی یادآور شد: روش های جدید درمانی در بیماری های قلبی- عروقی و سایر قسمت های بدن نفع کننده روش های درمانی گذشته نیست.

وي با بیان این که بسیاری از روش هایی که قبلأ استفاده می شده همچنان گزینه های اول درمانی اند توصیه کرد: بنابراین وقتی یک روش جدید درمانی در دنیا رسم می شود بیمارانی که پیگیر درمان آن بیماری خاص هستند حتمأ ضمن انجام تحقیق در انتخاب روش درمانی نیز عجله نکنند.

گفتگو:شبنم طاهري

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: