کد خبر: ۲۱۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 31
فردی که برنامه غذایی مشخصی برای خوردن داشته باشد و با دیدن غذاهای متنوع رو به پرخوری نیاورد، مصرف غذاهای متنوع برای او اشکالی ندارد. برای مثال به فردی توصیه می‌شود روزانه 12قاشق برنج بخورد، حال این 12 قاشق می‌تواند تقسیم شده و متنوع باشد
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص تغذیه گفت: فردی که با دیدن غذا کنترل خود را از دست داده و پرخوری می‌کند، بهتر است در یک وعده غذایی تنها یک نوع غذا بخورد.

به گزارش شفاآنلاین، پیام فرهبخش متخصص(Expert) تغذیه درباره جلوگیری از پرخوری و حفظ تعادل وزن، اظهار کرد: فردی که برنامه غذایی مشخصی برای خوردن داشته باشد و با دیدن غذاهای متنوع رو به پرخوری نیاورد، مصرف غذاهای متنوع برای او اشکالی ندارد. برای مثال به فردی توصیه می‌شود روزانه 12قاشق برنج بخورد، حال این 12 قاشق می‌تواند تقسیم شده و متنوع باشد.

وی در ادامه گفت: اما وقتی فردی با دیدن غذا کنترل خود را از دست می‌دهد و رو به خوردن مکرر می‌آورد، در این مواقع توصیه می‌شود فقط از یک نوع غذا استفاده کند.

کاهش ولع خوردن با چند وعده غذای کم حجم‌

این متخصص تغذیه بیان کرد: چند وعده غذا خوردن در روز بسیار مفید است به شرطی که آن چند وعده با حجم‌های کم تقسیم شده باشد، در این صورت ولع خوردن فرد را کاهش می‌دهد، به این ترتیب با دریافت غذای کم چرب فرد وزن خود را متعادل نگه می‌دارد.

فرهبخش گفت: دفعات مصرف میان وعده‌ها و حجم آن بستگی به جنس فرد و سن، وزن، میزان فعالیت (Activity)و سوخت و ساز بدن دارد و نمی‌توان برای همه افراد یک نسخه را تجویز کرد.

این متخصص تغذیه در رابطه با این شایعه که تنوع غذایی در یک وعده ارتباطی با فراخوان گوارش دارد، تصریح کرد: اگر فرد غذای نامناسب و یا کباب شده‌ که مقدار سوختگی دارد مصرف کنند، به دستگاه گوارش خود آسیب وارد می‌کنند، مصرف الکل نیز آسیب جدی را متوجه معده و گوارش می‌کند اما اینکه گفته می‌شود تنوع غذایی در یک وعده ‌آسیب‌زاست، اشتباه می‌باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: