کد خبر: ۲۱۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 28
حمام رفتن، موجب باز شدن منافذ پوست و تعریق می شود به طور کلی حمام، به سبب هوای آن باعث گرمی و خشکی و به سبب آب آن باعث افزایش رطوبت بدن می شود اما اگر مدت زیادی به طول انجامد، موجب غلبه خشکی در افراد می شود
شفاآنلاین> سلامت>  اگر زیاد در حمام بمانید پوست تان خشک می شود.

به گزارش شفاآنلاین: دراز کشیدن در وان یا ماندن زیر دوش باعث آرامش می شود، اما در طولانی مدت باعث خشک شدن پوست خواهد شد.

حمام رفتن، موجب باز شدن منافذ پوست و تعریق می شود به طور کلی حمام، به سبب هوای آن باعث گرمی و خشکی و به سبب آب آن باعث افزایش رطوبت بدن می شود اما اگر مدت زیادی به طول انجامد، موجب غلبه خشکی در افراد می شود.

مضرات حمام طولانی مدت

استحمام موجب پاکیزگی پوست می شود, باید حرارت حمام ثابت و معتدل (بین ۳۰ــ۲۸ درجه) باشد؛ چنین حمامی نه مانند حمام سرد، مقوی و نه مانند حمام گرم، ضعیف کننده است؛ بلکه فقط ماهیچه های بدن را نرم و بدن را آرام می کند و دستگاه عصبی را آرامش می دهد یعنی باعث رفع کسالت می شود.

زیان های حمام طولانی مدت

برخی افراد به دلیل وسواس یا عادت، مدت بسیار طولانی در حمام می مانند؛ این امر به دلیل گرمای زیاد موجب ریختن مواد زائد و فضولات به اعضای ضعیف بدن و سبب سستی جسم، بی قراری، آسیب عصب، تحلیل حرارت غریزی، کاهش اشتها نسبت به غذا و کاهش میل جنسی می شود.
البته به برخی افراد که دچار غلبه رطوبت و سردی هستند، استفاده طولانی از آب های گرم توصیه می شود و این افراد معمولاً از آن لذت می برند اما در این حالت هم بهتر است, تهویه مناسب وجود داشته باشد. روز نو

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: