کد خبر: ۲۱۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 27
هنگامی‌که در زمان خواب توقف‌هایی در تنفس ایجاد می‌شود، مغز اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند. این اتفاق باعث می‌شود پیام‌هایی به رگ‌های خونی و قلب فرستاده شود تا برای حفظ جریان خون بیشتر کار کنند. این مسئله خطر پرفشاری خون، اختلال در ضربان قلب، سکته و نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد
شفاآنلاین> سلامت>  بیماری‌های قلبی عروقی عمده‌ترین علت مرگ و میر در جهان می‌باشد و هزینه‌های بالایی را به جامعه تحمیل می‌کند. اگر‌چه همیشه به مرگ منتهی نمی‌شود، اما زمینه ساز بیماری‌های بسیاری است که کیفیت زندگی را کاهش می‌دهند.

با شناسایی نشانه‌های بیماری قلبی می‌توان از عوارض زیان‌بار آن کاست.
هنگامی‌که در زمان خواب توقف‌هایی در تنفس ایجاد می‌شود، مغز اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند. این اتفاق باعث می‌شود پیام‌هایی به رگ‌های خونی و قلب فرستاده شود تا برای حفظ جریان خون بیشتر کار کنند. این مسئله خطر پرفشاری خون، اختلال در ضربان قلب، سکته و نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد. خوشبختانه، آپنه قابل درمان است.

تاول‌های زرد- نارنجی
سطوح بسیار بالای تری گلیسرید باعث ایجاد تاول‌های پوستی در بند انگشتان، انگشتان پا و باسن می‌شود. مقدار زیاد این چربی‌ها در خون در سختی دیواره عروق نقش داشته و اغلب با شرایطی که زمینه ساز خطر بیماری‌های قلبی و سکته هستند، ارتباط دارد.

قدرت گرفتن ضعیف
قدرت دستان شما می‌تواند نشان دهنده توانایی قلب شما باشد. تحقیقات پیشنهاد می‌کنند که قدرت فشردن اجسام به‌معنای خطر کمتر بیماری‌های قلبی می‌باشد. اگر محکم گرفتن اشیا برای شما سخت است، احتمال وجود مشکل وجود دارد. (اما بهبود قدرت گرفتن، لزوما به سلامت قلب نمی‌انجامد).

لکه زیر ناخن نشانه چیست

اگر اخیرا انگشتانتان آسیب ندیده است، مشاهده خون مردگی زیر انگشتان می‌تواند نشان دهنده عفونت قلب یا دریچه‌های آن باشد که اندوکاردیت نامیده می‌شود. هم‌چنین امکان وجود این لکه‌ها در دیابت نیز وجود دارد. و احتمال خطر بیماری‌های قلبی و سکته در این افراد دو تا چهار برابر بیشتر است.

سرگیجه

احساس گیجی و دوران سر اغلب نتیجه مشکلی در قلب می‌باشد، زیرا قلب نمی‌تواند خون کافی به مغز پمپ کند. سرگیجه می‌تواند نشانه آریتمی نیز باشد. نارسایی قلبی که به‌معنای ضعیف شدن عضلات قلب می‌باشد نیز می‌تواند سبب سستی و ناپایداری گردد. احساس گیجی و منگی، یکی از ناشناخته‌ترین نشانه‌های حمله قلبی می‌باشد.

مشکلات جنسی

بعضی مشکلات جنسی می‌تواند نشان دهنده بیماری قلبی و خطر بالاتر حمله یا سکته باشد. اختلال نعوظ در مردان ممکن است به دلیل پرفشاری خون یا باریک شدن رگ‌ها ناشی از رسوب کلسترول باشد. این گونه مشکلات مربوط به جریان خون می‌تواند به کاهش لذت و میل جنسی در زنان بینجامد.

تغییرات رنگ پوست

انگشتان آبی یا خاکستری رنگ دست و پا می‌تواند به دلیل گردش ضعیف سرخرگ‌ها ناشی از نقص مادرزادی یا رگ‌های خونی تنگ و مسدود شده باشد. لکه‌های بنفش تور مانند می‌تواند نشانه رها شدن پلاک‌های کلسترول و رسوب در رگ‌های خونی کوچک باشد. در صورت ابتلا به اندوکاردیت، لکه‌های خونی درست زیر پوست کف دست یا پا مشاهده می‌شود.

خونریزی لثه

متخصصان هنوز به‌طور کامل ارتباط بین بیماری‌های لثه و مشکلات قلبی را متوجه نشده‌اند. مطلعات پیشنهاد می‌کنند که خونریزی، تورم یا حساس شدن لثه‌ها ممکن است به مشکلات قلبی بینجامد. یکی از تئوری‌ها این است که باکتری‌های لثه به جریان خون راه یافته و به التهاب ماهیچه قلب می‌انجامد. هم‌چنین بیماری‌های لثه که موجب از دست رفتن دندان‌ها شود، ممکن است احتمال سکته را افزایش دهد.

پینه‌های پوستی تیره و نرم

ممکن است این لکه‌ها را در چین‌های پوستی نواحی گردن، زیر بغل و کشاله ران در هنگام اختلال هورمون انسولین مشاهده کنید. اگر در حال درمان مقاومت انسولین، سندرم متابولیک یا دیابت نوع 2 نیستید، برای کمک به کنترل قند خون و محافظت از قلبتان به پزشک مراجعه کنید.

اشکال در تنفس

احساس تنگی نفس می‌تواند یکی از نشانه‌های نارسایی قلبی، آریتمی یا حمله قلبی باشد. در صورت تنگی نفس بعد از انجام کارها یا تنفس سخت در حال دراز کشیدن به پزشک مراجعه کنید.

علت تورم پا

تجمع مایعات می‌تواند ناشی از نارسایی قلبی یا گردش خون ضعیف در پاها باشد. عدم برگشت خون از پا به سمت قلب در نتیجه وجود لخته یکی از دلایل تورم پا می‌باشد. در صورت تورم ناگهانی فورا به پزشک مراجعه کنید.

خستگی

نارسایی قلبی باعث احساس خستگی می‌شود، زیرا ماهیچه‌ها خون کافی برای نیاز‌های بدن پمپ نمی‌کنند. به دنبال نشانه‌های دیگری همچون سرفه و ورم باشید، زیرا خستگی و ضعف می‌تواند علامت هشدار دهنده مشکلاتی مانند کم خونی، سرطان یا حتی افسردگی نیز باشد. فانوس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: