کد خبر: ۲۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 03
شفا آنلاین:رییس سازمان نظام پرشکی با بیان اینکه در عرصه صادرات دارویی هنوز گامهای بلندی برداشته نشده است گفت: باید در بازاریابی با کیفیت بالای محصولات دارویی در عرصه اقتصاد مقاومتی بیشتر از گذشته فعال شویم.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علیرضا زالی با اشاره به اینکه باید مسیر جدی‌تری برای اقتصاد دارویی طراحی کنیم بیان کرد: صنعت دارویی کشور باید این توفیق را داشته باشد که در عرصه پر رقابت و فشرده دارویی جهانی به عنوان یکی از صدر کنندگان عمل کند. 
 
وی با بیان اینکه هم اکنون در زمینه صادرات مواد دارویی با چالش مواجه هستیم افزود: کشوری مانند آلمان 25 درصد از منافع اقتصادی خود را در فروش دارو جستجو می‌کند زیرا صنعت دارو دومین صنعت از نظر ارزش در بازار جهانی است. 
 
وی دارو را یک کالای استراتژیک در طبقه بندی مفاهیم اقتصادی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از راههای حضور موثر در اقتصاد مقاومتی علاوه بر افزایش ظرفیت‌های بومی داروسازی در داخل کشور، نیم نگاه به نوآوری‌های نوین بویژه داروی نو ترکیب و داروهای جدید است 
 
به گفته رییس سازمان نظام پزشکی باید "مسیر غیر بروکراتیک" و تسهیل یافته‌ای برای صادر کنندگان مواد دارویی در عرصه منطقه باز شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: