کد خبر: ۲۱۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 28
بنیاد صرع تخمین زده است که یک نفر از هر ۲۶ نفر آمریکایی در طول زندگی خود، علائم بیماری صرع را نشان میدهند

شفا آنلاین>سلامت>صرع یک بیماری است که فعالیت الکتریکی سیستم عصبی را مختل کرده و سبب بروز تشنج میشود. بیش از ۶۵ میلیون از افراد سراسر جهان مبتلابه بیماری صرع هستند. بنیاد صرع تخمین زده است که یک نفر از هر ۲۶ نفر آمریکایی در طول زندگی خود، علائم بیماری صرع<Epilepsy> را نشان میدهند.

به گزارش شفا آنلاین:کودکان گروه عمدهی بیماران با تشخیص جدید ابتلا به صرع را تشکیل میدهند در ایالات متحدهی آمریکا ۳۰۰ هزار کودک زیر ۱۴ سال تحت تاثیر بیماری صرع قرار دارند. برخی از این افراد از دست این اختلال رهایی میابند اما بیشتر افراد نیازمند درمانهای بیشتر خواهند بود. تعداد بزرگسالان آمریکایی مبتلا به بیماری صرع نیز ۳۰۰ هزار نفر میباشد.

برای افراد مبتلا به بیماری صرع، طیف وسیعی از درمانها،شامل درمانهای جایگزین تعریف شده است. با این حال بیماری صرع بسیار پیچیده بوده و همهی گزینههای درمانهای جایگزین باید به دقت بررسی شوند تا از تاثیر آنها اطمینان حاصل شود. برای هرگونه تغییر در روش درمانی باید با پزشک مشورت نمود زیرا تشنج صرعی میتواند سبب ایجاد آسیب مغزی شده و اثرات آن را افزایش دهد بنابراین هرگونه درمان برای جلوگیری از بروز تشنج باید انجام شود.

علت بیماری صرع
عفونتهایی که سبب آسیب مغزی میشوند و منجر به تشنج خواهند شد یکی از علل شایع ایجاد بیماری صرع میباشند.ارتباطات احتمالی بین بیماری اوتیسم و صرع نیز تحت بررسی است، یک سوم از کودکان مبتلا به اوتیسم، احتمالا صرع هم دارند.

در افراد بالای ۶۵ سال، سکتهی مغزی شایعترین علت تشنج به شمار میرود، سابقه خانوادگی، آسیبهای مغزی با این حال طبق گفته های بنیاد صرع، علت بیماری صرع در ۶۰ درصد افراد ناشناخته است.

هشت داروی طبیعی برای صرع
افراد مبتلا به بیماری صرع و پزشکان، به درمانهای جایگزین علاقهی زیادی نشان دادهاند. اگرچه داروهای ضد صرع (AED) به اکثر افراد در کاهش علائم بیماری صرع کمک میکنند، اما برای همهی افراد مبتلا موثر نیستند. علاوه بر این برخی از افراد از عوارض این داروها در دراز مدت ابراز نگرانی کردهاند. بعد از صحبت با پزشک و قبل از شروع درمانهای سنتی، افراد باید از تخصص فرد درمانگر اطمینان یابند.

درمانهای متداول برای صرع
ماریجوانای پزشکی
گیاه Cannabis Sativa یا به اصطلاح عامه و شناخته شده ماریجوانا، قرنها برای درمان تشنج به کار گرفته میشده است، و امروزه توجه افراد مبتلا به صرع، پزشکان و محققان را بیش از پیش برانگیخته است.
اهمیت این ماده بیشتر برای جمعیتی حدوداً یک میلیون نفری در ایالات متحده است که تشنج آنها توسط داروهای ضد صرع کنترل نمیشود.

برخی از خانواده ها با کودکان مبتلا به بیماری صرع که از تشنجهای شدید رنج میبردند، به یکی از ۲۲ ایالت آمریکا که مصرف ماریجوانا را قانونی اعلام کردهاند، مهاجرت کرده اند.

گیاه Charlotte’s web نوعی از cannabis هاست که دارای سطوح بالایی از CBDها (کانابیدیول) هستند که بخشی از این گیاه فعالیت ضد تشنجی دارد. این نام از یک کودک گرفته شده است که تعداد تشنجهای وی با این روش درمانی از ۳۰۰ تشنج در هفته به ۳-۲ تشنج در ماه کاهش یافته است. با این حال از آنجاییکه مطالعات گسترده و مبنی بر طراحی علمی هنوز اثر بخشی این ماده در درمان بیماری صرع را اثبات نکرده اند، پزشکان به طور کلی استفاده از آن را توصیه نمیکنند.

پزشک آنلاین
دکتر سید سلمان فاطمی [ متخصص داخلی مغز و اعصاب ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار