کد خبر: ۲۱۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 27
شرکت یا مجموعه حقیقی و حقوقی وابسته به بیمه سلامت نداریم که با مشتری تماس بگیرد و برای صدور کارت بیمه درخواست پول کند زیرا این رویه در سازمان ما تعریف نشده است
شفاآلاین>سلامت> موهبتی گفت: مردم به هیچ عنوان نباید به تماس‌های متفرقه از سوی بیمه سلامت اعتماد کنند زیرا سازمان با این روش کار نمی‌کند.

به گزارش شفاآنلاین،طاهر موهبتی مدير عامل سازمان بيمه(insurance) سلامت اظهار کرد: شرکت یا مجموعه حقیقی و حقوقی وابسته به بیمه سلامت نداریم که با مشتری تماس بگیرد و برای صدور کارت بیمه درخواست پول کند زیرا این رویه در سازمان ما تعریف نشده است؛ متأسفانه عده‌ای کلاهبردار به صورت حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهند و با تکیه به اعتماد مردم از آنها پول می‌گیرند.

مدیر عامل بیمه سلامت(Health) بیان کرد: البته این موضوع فقط مختص مردم نیست، شخصی با من تماس گرفت و به حدی مسلط صحبت می‌کرد که شک کرده بودم که شرکت وابسته‌ای به بیمه سلامت به صورت قانونی این‌کار را انجام می‌دهد، اما با چند سوال تخصصی متوجه تخلف شدم، این افراد تنها به فکر سوء استفاده از نام بیمه سلامت هستند.

سامانه 1666 برای رسیدگی به شکایات

موهبتی درباره نحوه رسیدگی به شکایات مردمی، گفت: حتما مردم می‌توانند شکایات خود را به ما برسانند؛ هماهنگی‌هایی برای جلوگیری از اقدام این افراد در قوه قضاییه انجام شده است تا در بخش سلامت شاهد این کلاهبرداری‎ها نباشیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این با دوستان حقوقی خود مکاتباتی در این راستا داشتیم و طی آن تأکید شد فرایند رسیدگی به تخلفات در کشور  تخصصی‌تر و با سرعت بیشتری انجام شود تا این قبیل اتفاقات کاهش پیدا کند، همچنین افزایش هوشیاری مردم نسبت به این موضوع‌ها در روند کار تأثیرگذار است.

فریب تماس‌های تلفنی را نخورید

مدیر عامل بیمه سلامت تصریح کرد: مردم به هیچ عنوان نباید به تماس‌های متفرقه با عنوان بیمه سلامت اعتماد کنند و در صورت برخورد با چنین شرایطی باید آن را به ما معرفی کنند زیرا قطعا برخورد می‌کنیم، همچنین از طریق مرکز قضایی پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد؛ اما به طور کلی مردم نباید پاسخگوی این تماس‌ها باشند.

موهبتی افزود: ثبت نام در بیمه سلامت فقط در سایت بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان است؛ دفاتر پیشخوان هم قوانین و مقرراتی دارند تا کار ثبت نام انجام شود؛ هر روشی که توسط بیمه سلامت به اطلاع مردم نرسد، قابل اعتماد نیست.

صدور 13 دقیقه‌ای دفترچه بیمه سلامت

وی گفت: اگر شخصی با توان مالی قصد ثبت نام در بیمه ایرانیان آزاد با پرداخت ماهیانه 44 هزار تومان می‌تواند؛ تحت پوشش بیمه قرار گیرد؛ همچنین کسانی که از تخفیف 50 درصد استفاده می‌کنند می‌توانند با ماهی 22 هزار تومان بیمه شوند.

مدیر عامل بیمه سلامت بیان کرد: افراد تحت پوشش بیمه ایرانیان می‌توانند برای تمدید بیمه رایگان به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کنند تا بلافاصله کار آن‌ها انجام شود؛ استاندارد زمانی صدور یک دفترچه در کشور 13 دقیقه است که استانداردی قابل پذیرش است.

موهبتی ادامه داد: اگر مردم شکایتی از عملکرد دفاتر پیشخوان و نحوه ارائه خدمت دارند حتما می‌توانند با سامانه 1666 تماس بگیرند؛ ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در حداقل زمان رسیدگی‌های لازم را انجام دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: