کد خبر: ۲۱۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 27
در کشورهای پیشرفته تعداد سازمان های مردم نهاد بسیار زیاد است به نحوی که در فرانسه به ازای هر 50 نفر یک نهاد و درانگلیس به ازای هر 70نفر یک نهاد وجود دارد

شفاآنلاین>سلامت> سازمان های مردم نهاد ایران درمقایسه با سایر کشورهای بسیار اندک است.


به گزارش شفاآنلاین،دکترمصطفی جمالی مدیرکل سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت دربیست وهفتمین همایش مدیران استانی انجمن(Forum) گفت:در کشورهای پیشرفته تعداد سازمان های مردم نهاد بسیار زیاد است به نحوی که در فرانسه به ازای هر 50 نفر یک نهاد و درانگلیس به ازای هر 70نفر یک نهاد وجود دارد.

وی گفت: متاسفانه درایران تعداد این نهادها بسیاراندک است وبه ازای هر10 هزار نفر یک نهاد وجود دارد بنابراین با توجه به اینکه این نهادها از ارکان توسعه پایدار هستند و نقش کلیدی را در ایجاد عدالت اجتماعی ایفا می کنند باید در زمینه رشد این نهادها اهتمام ورزید.

 مدیرکل سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت افزود: با رشد سازمان های مردم نهاد علاوه براینکه قوانینی مطابق با نیازهای مردم ایجاد می شود بلکه مسئولان با مطالبه گری مردم زیر ذره بین بوده و کمتر دچار اشتباه و خطا می شوند.

جمالی در ادامه بیان کرد: با افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد علاوه بر کشف نیازهای واقعی مردم حجم دولت نیز کمتر شده ودر پی آن هزینه ها کاهش یافته  و سرعت و کیفیت خدمات رسانی افزایش می یابد.

وی با تاکید براینکه با رشد سازمان های مردم نهاد که پلی بین مردم و مسئولان هستند در کشور وفاق ملی ایجاد می شود ، افزود: با ایجاد وفاق ملی انسانیت در جامعه رشد یافته و در شرایط بحرانی بهترین تصمیم ها و اقدامات صورت می پذیرد.

جمالی با اشاره به اینکه ساز
مان های مردم نهاد  بهترین رکن توسعه پایدار کشور هستند ، افزود: برای ایجاد یک سازمان موفق مردم نهاد علاوه بر تعریف چشم انداز چند ساله همانند یک بنگاه اقتصادی باید ماموریت های چگونگی دستیابی به چشم انداز تعریف شده و با تدوین یک برنامه استراتژیک 3 تا 5 ساله وبابهره گیری از هیات مدیره متخصص و متعهد قدم هایی در راستای نیل به توسعه سازمانی برداشته شود.


مدیرکل سازمان های مردم نهاد در رابطه با انجمن حمایت از بیماران(patients) کلیوی گفت: خوشبختانه در این انجمن تمامی پارامترهای یک سازمان مردم نهاد موفق وجود دارد و با توجه به 176 شعبه این انجمن در استانها می توان به رشد آن واقف بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: