کد خبر: ۲۱۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 25
نتایج بوتاکس برای افرادی که سن زیادتری دارند و حجم عضلانی آنها کمتر است از جوانانی که ماهیچه های آنها سفت است کمتر باقی خواهد ماند
شفا آنلاین>سلامت>پس از اینکه تزریق بوتاکس را انجام دادیم نتایج آن تا چه زمانی باقی خواهند ماند ؟

به گزارش شفا آنلاین:نتایجی که از ترزیق بوتاکس <botax injection>ایجاد می شود می تواند بین ۴ تا۶ ماه باقی بماند . ولی باید دقت داشته باشیم که کم کم ماهیچه ها به حالت اولیه خود بر می گردند و دوباره چین و چروک ها در چهره نمایان می شوند بعد از آن می توان درمان را بدون هیچگونه نگرانی از اینکه تاثیرات منفی بر چهره بگذارد ، می توانید تکرار کنید .

پس باید مجددا برای تزریق و درمان اقدام کرد . عضلات به علت اینکه به وضعیت جدید خود عادت می کنند کمتر از گذشته چین و چروک ها دیده می شوند . البته عوامل زیادی هستند که می توانند بر زمان باقی ماندن نتیجه برای شما موثر باشند که در ادامه به برخی از این عوامل اشاره کرده ایم :

رژیم غذایی
سن فرد : نتایج بوتاکس برای افرادی که سن زیادتری دارند و حجم عضلانی آنها کمتر است از جوانانی که ماهیچه های آنها سفت است کمتر باقی خواهد ماند.

وضعیت صورت بیمار و بیان احساسات

وضعیت مصرف دخانیات

میزان قرار گرفتن در برابر خورشید و میزان آسیب دیدگی پوست به علت قرار گیری در معرض خورشید

چگونگی مراقبت خوب و ایده آل از پوست ، به کار گیری روش های مثل میکرودرم ابریژن

در افراد انجام پی در پی تزریق بوتاکس متفاوت می باشد. عده ی از افراد زمانی که مجددا بوتاکس را انجام می دهند نتایج آن مدت زمان بیشتری برایشان باقی است ولی برای برخی از افراد به دارو مقاومت نشان می دهد و دوباره باید درمانشان را تمدید کنند.

پیشنهاد می شود در یک ناحیه تزریق با فاصله بیشتر از ۳ ماه انجام گردد.

تزریق بوتاکس چه عوارض جانبی را به دنبال خواهد داشت :

کبودی و قرمزی در محل تزریق، که بعد از ۵ تا ۷ روز از بین میرود.

سردرد و حالت تهوع (بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت ازبین میرود، معمولا از عوارض بوتاکس پیشانی در اولین تزریق است. )

ضعف عضله و افتادگی موقت ابرو (تا سه ماه طول میکشد؛ علت افتادگی ابرو اشتباه پزشک است.)

البته ممکن است زمانی که برای شل شدن عضلات از این دارو استفاده می شود علائمی مانند اختلالات جزئی در بلع ، سر درد ، سر گیجه ، ایجاد عفونت های تنفسی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی ، ضعف عضلانی رخ دهد.

پزشک آنلاین
دکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: