کد خبر: ۲۱۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 22
قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی روش کنترل بارداری است که توسط خانم هایی که رابطه جنسی محافظت نشده داشته اند استفاده می شود. این روش درمان به طور کلی برای شرایط خاص استفاده می شود و روش معمول کنترل بارداری نیست
شفاآنلاین> سلامت> قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی روش کنترل بارداری است که توسط خانم هایی که رابطه جنسی محافظت نشده داشته اند استفاده می شود.

به گزارش شفاآنلاین: این روش درمان به طور کلی برای شرایط خاص استفاده می شود و روش معمول کنترل بارداری نیست. قرص اورژانسی<Emergency pill> اضطراری برای جلوگیری از بارداری استفاده می شود و برای پایان دادن به بارداری استفاده نمی شود. آنها عمدتا با تأخیر در تخمک گذاری عمل می کنند. پیشگیری از بارداری<Pregnancy> اورژانسی از بیماری های منتقله از راه جنسی محافظت نمی کند.

4 نوع قرص اورژانسی وجود دارد:

    قرص لونژیل
    قرص ال
    قرص اچ دی
    IUD


قرص های ضدبارداری اورژانسی چگونه عمل می کنند؟

جلوگیری از بارداری اورژانسی با مسدود کردن موقت آزاد سازی تخمک، توقف لقاح و یا جلوگیری از کاشت تخمک بارور در رحم مانع از بارداری می شوند. لونورژسترل یک دوز با یک قرص مصرف می شود. اثربخشی آن بستگی به زمان مصرف آن دارد. باید قرص را در اسرع وقت مصرف کنید؛ در عرض 72 ساعت بعد از مقاربت محافظت نشده. مصرف لونورژسترل احتمال حاملگی را تا 90٪ کاهش می دهد.



1- قرص لونژیل

قرص لونژیل بدون نسخه از داروخانه قابل تهیه است. قرص لونژیل در دو دوز 1.5 میلی گرمی و 0.75 میلی گرمی موجد است. اگر دوز 1.5 میلی گرمی را تهیه کردید، یکعدد در اسرع وقت مصرف کنید و اگر دوز 0.75 میلی گرمی است یکعدد در اسرع وقت و یکعدد 12 ساعت بعد مصرف شود. بهتره تا 24 ساعت اول مصرف شود اما مطالعات نشان داده قرص لونژیل گاها تا 72 ساعت و یا 120 ساعت هم جواب میده اما شانس شکست بیشتر خواهد شد.

2- قرص ال دی

اگر قرص ال دی در منزل دارید، 4 عدد قرص ال دی در اسرع وقت و نهایت تا 72 ساعت مصرف شود و 4 عدد دیگر 12 ساعت بعد از دوز اول مصرف شود.

3- قرص اچ دی

اگر قرص اچ دی در منزل دارید، دو عدد باهم در اسرع وقت و 2 عدد 12 ساعت بعد از مصرف اولین دوز استفاده شود.

4- ای یو دی

برای جلوگیری از حاملگی، IUD قابل استفاده می باشد. این دستگاه با توقف تخمک گذاری تخمک در رحم عمل می کند و باید در عرض 5 روز پس از داشتن مقاربت محافظت نشده قرار گیرد.

قرص ضدبارداری اورژانسی چقدر موثر است؟

اگر لونژیل بعد از رابطه جنسی محافظت نشده مصرف شود، احتمال بارداری را کاهش می دهد. حدود هفت نفر از هر 8 زن که این قرص را مصرف کردند، حامله نشدند. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که لونژیل اثر خود را در خانم هایی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند از دست می دهد. در عوض، IUD گزینه پیشنهاد شده در این گروه است.

در دو مطالعه گزارش شده، Ella میزان بارداری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد از میزان مورد انتظار 5.5٪ و 5.6٪ به 2.2٪ و 1.9٪. کاهش داده است. مطالعات نشان می دهد اثربخشی 120 ساعت پس از رابطه جنسی محافظت نشده محو نشده است.

هنگامی که ای یو دی 5 تا 7 روز پس از مقاربت محافظت نشده قرار گیرد، می تواند تا 99٪ موثر باشد.

چه کسی نباید از قرص اورژانسی استفاده کند؟

لونژیل بر بارداری کاشته شده تاثیر نمی گذارد. الا نباید توسط زنان باردار یا حامله استفاده شود. زنان مبتلا به بیماری مزمن پزشکی باید قبل از استفاده از این روش پیشگیری از بارداری، با پزشک مشورت کنند.

آیا قرصهای ضد بارداری اورژانسی عوارض جانبی دارند؟

شایعترین عوارض جانبی مرتبط با قرصهای پیشگیری از بارداری عبارتند از:

    حالت تهوع
    درد شکم
    خستگی
    سردرد
    تغییرات قاعدگی

در مورد راه های کاهش تهوع از پزشک یا داروساز خود سوال کنید. پزشک ممکن است بعضی داروهای ضد تهوع را برای شما پیش از مصرف ECP تجویز کند (عوارض مصرف قرص ضد بارداری اورژانسی).

آیا قرص های ضدبارداری اورژانسی از بیماری های منتقله جنسی (STDs) جلوگیری می کند؟

خیر. قرص های پیشگیری از بارداری اورژانسی مانع از انتقال STD، مانند ویروس HIV که ویروس ایدز دارد، نمی شود. بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به STD ها، محدود کردن تماس جنسی با شریک. وب‌سایت اوما

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: