کد خبر: ۲۱۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 26
اکثر بانوان دوست دارند صورتی زیبا و پوستی شفاف داشته باشند . بسیاری از آنها به سرعت آرایش می کنند و نکات مراقبت از پوست را نادیده می گیرند
شفا آنلاین>سلامت>مراقبت از پوست صورت از دیرباز از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و در سراسر جهان همه انسانها به خصوص خانم ها از محصولات مراقبت از پوست استفاده می کنند که تکنیک های مراقبت از پوست به سن ، جنس ، تیپ پوستی فرد ، نژاد یا روش زندگی ( کار در منزل یا خارج از منزل ) به شیفت کاری در روز و شب و ... بستگی دارد .

به گزارش شفا آنلاین:اکثر بانوان دوست دارند صورتی زیبا و پوستی شفاف <Transparent skin>داشته باشند . بسیاری از آنها به سرعت آرایش می کنند و نکات مراقبت از پوست را نادیده می گیرند .

مقدماتی در زیر عنوان می شود جهت شناخت انواع پوست و مراقبت های مقدماتی برای پوست که در افراد مختلف متفاوت است .

انواع پوست :
همانطور که میدانید 4 نوع پوست وجود دارد . چرب ، خشک ، نرمال و مختلط که هرکدام نیاز به مراقبت های خاص خود دارد .

ـ پوست چرب
پوست چرب به دلیل ترشح بیش از حد چربی از غدد سبابه نیاز به شستشوی بیشتر ( روزانه دو مرتبه ) و استفاده از فلوئیدهای مناسب برای مرطوب نمودن آن دارد . چرا که هر نوع کرمی برای این نوع پوستی نمی توان استفاده کرد . کرم های چرب و سنگین و غنی ممکن است منجر به آکنه و کمدون و براق شدن پوست شوند .

ـ پوست خشک
این نوع پوست علی الخصوص در فصل های سرد و علی الخصوص افرادی که در مناطق سرد و خشک زندگی می کنند نیاز به مراقبت های خاص و به خصوص استفاده مکرر از کرم های مغذی و مرطوب کننده برای تجدید مواد معدنی خود دارد .

ـ پوست مختلط
نوع دیگر پوست ، پوست مختلط است که در برخی از قسمت های صورت ماند پیشانی با بینی و چانه پوست چرب و دارای منافذ باز و حتی جوش های سرسیاه است و در نواحی گونه ها پوست خشک است . این افراد باید از محصولات پوست چرب در نواحی نام برده و از محصولات پوست خشک در بقیه قسمت ها استفاده کنند .

ـ پوست نرمال
پوستی است که نه چرب و نه خشک می باشد اما این نوع پوست هم نیاز به مراقبت های خاص خود را دارد .

بهترین راه های مراقبت از پوست :

1 ضد آفتاب
از مهمترین مراقبت هایی که هر فردی باید از آن بهره ببرد استفاده از ضدآفتاب ها ست . ضد آفتاب باید در تمام فصول سال استفاده شود . باید حداقل از ضدآفتاب ها sph 15 و 30 استفاده شود . حتی در زمستان و حتی در روزهای برفی که انعکاس نور روی برف هم می تواند آثار مخربی را بر روی پوست ایجاد کنند . ضدآفتاب ها انواع مختلفی دارند که بهتر است به توصیه پزشک خود آن را انتخاب کنید . حال آنکه چرا متخصصین پوست همیشه تاکید بر مصرف ضدآفتاب دارند برمی گردد به اینکه اولین عامل پیری و آسیب های پوستی نور خورشید است . در معرض مستقیم نور خورشید قرار گرفتن می تواند باعث چین و چروک هست و ایجاد لک و کک و مک و حتی سرطان های پوستی شود .

2- شستشوی صورت
شستشوی صورت بسته به نوع پوست از یک الی دو نوبت در صبح و شب و استفاده از تونر ها و یا شیرپاکن ، پن یا صابون ، مایع شستشو یا فوم شستشو با توجه به نوع پوستی متفاوت است که بهتر است نوع شوینده توسط پزشک برای شما تعیین شود .

3- پاکسازی پوست
مهمترین امر در مراقبت های پوستی پاکسازی دوره ای آن است که باعث از بین رفتن لایه مرده و شاخی اپیدرم شده و همچنین آلودگی های سطحی ، دانه های سرسیاه از سطح پوست برداشته می شود .

4- سلامت بدن
با استفاده از رژیم غذایی سالم ـ مصرف میوه ، سبزیجات وآب فراوان ، سالاد و ورزش و عدم استعمال دخانیات می توان به داشتن پوستی سالم تر کمک کرد . اجتناب از مواردی همچون استرس ها و هیجانات روحی و عدم استفاده از نوشابه و مواد قندی و همچنین کاهش و یا افزایش ناگهانی و نادرست وزن نیز می توان در جهت داشتن پوست و بدنی سالم گام برداشت .

5- خواب مناسب
توجه به ساعات مناسب خواب و میزان مناسب خواب نیز نکته قابل توجهی می باشد .

از ساعت 12 شب به بعد بدن شروع به سم زدایی می کند این پروسه فعالیت سلول های پوستی در ساعات 2 تا 3 صبح که در خواب عمیق هستید افزایش می یابد . پس بهتر است از بیدار ماندن در شب ها بپرهیزید تا بهترین زمان برای ریلکس شدن و بازسازی پوست را از دست ندهید .

6- مراقبت های شبانه پوستی
حتما قبل از خواب صورت خود را از آلودگی های محیط و آرایش پاک کنید و از کرم دور چشم استفاده نمایید . پوست خود را آبرسانی کنید تا رطوبت از دست رفته پوست در طول روز بازگردد .

پزشک آنلاین
دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: