کد خبر: ۲۱۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 22
علت‌های شناخته‌شده‌ای برای ابتلا به سرطان وجود دارد که از جمله آن می‌توان به ویروس‌ها، سیگار کشیدن، مواد شیمایی، آفتاب‌سوختگی و نوشیدن الکل اشاره کرد
شفاآنلاین>تغذیه> سرطان بیماری خطرناکی است که می‌توان با مصرف برخی مواد غذایی مناسب به جلوگیری از آن پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین، سرطان (Cancer)بیماری ترسناکی است که منجر به رشد غیرطبیعی سلول‌ها در بدن می‌شود.

علت‌های شناخته‌شده‌ای برای ابتلا به سرطان وجود دارد که از جمله آن می‌توان به ویروس‌ها، سیگار کشیدن، مواد شیمایی، آفتاب‌سوختگی و نوشیدن الکل اشاره کرد.

همچنین افزایش وزن نیز خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد و کاهش وزن با غذاهای طبیعی شما را از این بیماری حفظ می‌کند.

از طرفی مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین‌ها با سرطان مبارزه می‌کنند. خوردن روزانه این مواد غذایی ممکن است از شما در برابر سرطان محفاظت کند.
برخی مواد غذایی که با سرطان‌های مختلف مبارزه می‌کنند، در زیر آمده است.

آلیوم
سیر یکی از بهترین منابع آلیوم است. آلیوم دارای اثرات ضد تومور و ضد میکروبی است و به جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی نیز کمک می‌کند.

سیر همچنین باکتری «هلیکوباکتر پیلوری» را از بین می‌برد. این باکتری با سرطان معده مرتبط است.

این ماده غذایی ممکن است خطر ابتلا به سرطان‌های روده بزرگ، مری، پانکراس و پستان را کاهش ‌دهد.

برای بهتر نتیجه گرفتن، یک حبه سیر را پوست کنده، ریز ریز کنید و به مدت 15 دقیقه کنار بگذارید و سپس در پختن غذاها از آن استفاده کنید یا آن را با آب ببلعید.

گلوکوزینولات

سبزیجات «کروسیفره» مانند کلم، کلم‌پیچ، گل‌کلم و کلم بروکلی شامل گلوکوزینولات هستند. این آنزیم‌های فعال شبیه به «سولفورافان» هستند زیرا آنها از طریق روده عبور می‌کنند. همچنین سولفورافان با باکتری هلیوباکتر پیلوری مبارزه کرده و آلاینده‌های محیطی را رفع می‌کند.

این سبزیجات به ویژه بروکلی خطر ابتلا به سرطان‌های پروستات، ریه، روده بزرگ، سینه، مثانه، کبد(Liver)، گردن، دهان، مری و معده را کاهش می‌دهد.

برای نتیجه بهتر، بروکلی را بخارپز کرده و به سیر و روغن زیتون اضافه کنید. این نوع رژیم روزانه نه تنها باعث کاهش وزن سالم شما می‌شود بلکه یک روش خوشمزه برای مبارزه با بسیاری از سرطان‌هاست.

لیکوپین
لیکوپین کاروتنی است که دارای یک رنگ قرمز روشن است. به نظر می‌رسد لیکوپین برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مفید است. علاوه بر این، لیکوپین رشد سلول‌های سرطانی سینه، ریه و مخاط رحم را در آزمایش‌های آزمایشگاهی متوقف می‌کند.

گوجه‌فرنگی یک منبع فوق‌العاده از لیکوپین است. پس بنابراین کمی گوجه‌فرنگی را به بروکلی و سیر اضافه و میل کنید.

از دیگر منابع لیکوپین می‌توان گواوا، هندوانه، پاپایا، گریپ‌فرود، فلفل دلمه‌ای قرمز پخته، مارچوبه پخته، کلم قرمز، انبه و  هویج پخته را نام برد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: