کد خبر: ۲۱۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 22
دو ماه پیش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شورای عالی سران سه قوه برای تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به شرکت‌های دارویی پیشنهاد داد و مصوب شد تا این رقم به پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی اختصاص یابد
شفاآنلاین>سلامت> مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد: دو ماه پیش وزارت بهداشت به شورای عالی سران سه قوه برای تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به شرکت‌های دارویی پیشنهاد داد.

به گزارش شفاآنلاین، طاهر موهبتی گفت: دو ماه پیش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شورای عالی سران سه قوه برای تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به شرکت‌های دارویی(Medicine) پیشنهاد داد و مصوب شد تا این رقم به پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی اختصاص یابد و این پیشنهاد خدمت مقام معظم رهبری ارسال شد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: امروز مقام معظم رهبری با این پیشنهاد موافقت کردند و برحسب مصوبه‌ای که در اختیار ما قرار می‌گیرد ما این پول را به قیمت سامانه نیما تبدیل به ریال می‌کنیم و به حساب شرکت‌های تولید و پخش دارو واریز می‌شود.

وی گفت: بخش عمده هزینه‌های دارو در بیمارستان‌ها(hospitals) ایجاد می‌شود که بدهی سنگینی را از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی به شرکت‌های تولید و پخش دارو ایجاد کرده است.

موهبتی افزود: شرکت‌های دارویی از دانشگاه‌های علوم پزشکی طلب دارند و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز از بیمه‌ها طلب دارند، به محض اینکه مصوبه به دست ما برسد، در نخستین فرصت از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی پول را به شرکت‌های دارویی می‌رسانیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: