کد خبر: ۲۱۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 21
امواج مشابهی از همین بیماری در سالهای 2014 و 2016 رخ داد. مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری می گویند که علت را پیدا نکرده اند
شفاآنلاین>سلامت>مقامات بهداشت آمریکا افزایش ناگهانی مواردی از بیماری فلج نادر در کودکان را گزارش دادند. در سال جاری حداقل 62 مورد در 22 ایالت تأیید شده اند.

به گزارش شفاآنلاین، به نقل از تایمزآوایندیا، مقامات بهداشت آمریکا افزایش ناگهانی مواردی از بیماری فلج نادر در کودکان را گزارش دادند و گفتند که به نظر می رسد این الگو سالانه باشد.
به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، در سال جاری حداقل 62 مورد در 22 ایالت تأیید شده اند و حداقل 65 بیماری دیگر در این ایالت ها در حال بررسی هستند.

امواج مشابهی از همین بیماری در سالهای 2014 و 2016 رخ داد. مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری<Sickness> می گویند که علت را پیدا نکرده اند.

دکتر کَری سیمونسن (Kari Simonsen) دانشیار بخش کودکان در قسمت بیماری های عفونی اطفالِ مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا گفت: "من فکر می کنم غم انگیزترین کشف، شروع ناگهانی ضعف در یک یا چند عضو بدن است. این یک علامت ظریف یا جزئی نیست. دست یا پاها ناگهان بسیار ضعیف می شود و به طور معمول نمی توان از آنها استفاده کرد."

کشف بیماری مرموز در 22 ایالت آمریکا

وی افزود: "من معتقدم که والدین در حال حاضر نباید نگرانی بی موردی داشته باشند. خوب است که در مورد مسائلی که در سطح ملی و به طور بالقوه بر جوامع ما تأثیر می گذارند مانند التهاب حاد طناب نخاعی (AFM)، آگاهی داده شود، اما این موارد بسیار نادر هستند.

برخی از موارد مشکوک احتمالی چون؛ ویروس فلج اطفال و نیل غربی، رد شده اند. (نیل غربی میکروارگانیسمی است که باعث شیوع بیماری ‌های مرگبار در اسب ها، پرندگان و انسان ‌ها می‌شود.) نوع دیگری از ویروس، مشکوک است اما تنها در برخی موارد وجود دارد. مقامات بهداشتی این وضعیت را التهاب حاد طناب نخاعی (شل شدن دست و پاها) می نامند.


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، فهرستی از ایالت های گزارش شده یا موارد تأیید شده منتشر نمی کند. حدود 90 درصد از موارد، کودکانی هستند که از ضعف عضلانی یا فلج در نواحی صورت، گردن، پشت یا دست و پا رنج برده اند. این علائم معمولا یک هفته پس از تب و بیماری تنفسی رخ می دهند.

دکتر مارک روپ (Mark Rupp) متخصص بیماری های عفونی از پزشکی نبراسکا گفت: "برخی موارد که به درازا می انجامد، منجر به بیماری های بلندمدت دیگری می شود، به این معنا که بعضی از این کودکان سالها فلج مانده اند. از سوی دیگر، بچه های دیگر به طور کامل بهبود می یابند. بنابراین، این یک بیماری مرموز و بسیار نادر است و چیزهای بسیار زیادی وجود دارد که ما در موردشان نمی دانیم."
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: