کد خبر: ۲۱۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 22
هورمون های آندروژن در مردان به میزان زیادی وجود دارد و در خانم ها نیز به میزان کمی به صورت طبیعی وجود دارد و جزو فیزیولوژی بدن محسوب می شود

شفا آنلاین>سلامت>همان طور که می دانیم بیش از نصف جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند و حدود نیمی از آنها تا حدی دچار معضل ریزش موی موقتی یا دائمی به علل گوناگون هستند. شایع ترین نوع ریزش مو در افراد، ریزش موی هورمونی یا به اصطلاح آندروژنتیک است که 2 عامل اصلی ایجاد آن یعنی هورمون های آندروژن و ژنتیک فرد با درمان های دارویی فعلی قابل تغییر و دستکاری نیست.

به گزارش شفا آنلاین:هورمون های آندروژن در مردان به میزان زیادی وجود دارد و در خانم ها نیز به میزان کمی به صورت طبیعی وجود دارد و جزو فیزیولوژی بدن محسوب می شود. با درمان های دارویی فعلی تنها می توان از اثر بخشی هورمون های آندروژن روی فولیکول های موی سر<Head hair follicles> در ناحیه کورتکس که منجر به نازک و کرکی شدن موهای سر می شود به طور موقتی تا زمانی که دارو مصرف می شود، جلوگیری کرد ولی این اثر دائمی نیست و پس از قطع مصرف موضعی یا خوراکی داروها ریزش موی ارثی به همان ترتیب گذشته ادامه می یابد و تا جایی که ژنتیک فرد ایجاب می کند، به سمت طاسی پیش می رود.


متاسفانه برای جلوگیری از طاس شدن یا درمان آن نمی توان از درمان های ژنتیک استفاده کرد، چون هنوز علم به آن اندازه از پیشرفت برای دستکاری های ژنتیکی نرسیده است. درمان توسط سلول های بنیادی فولیکول های مو که روزنه امیدی را در پیش روی پزشکان و بیماران قرار داده نیز در مرحله تحقیقاتی برای عملکرد موفقیت آمیز در انسان است و هنوز به عنوان یکی از درمان های رایج و متداول در دسترس عموم قرار نگرفته است. عمل پیوند مو یعنی جایگزین کردن موهای از دست رفته جلوی سر توسط موهای پشت سر یا بدن یکی از موثرترین و بهترین روش های درمان کم پشتی موها و طاسی سر است که چون نتیجه سریعی را در پی دارد برای افراد بسیار خوشایند است و اعتماد به نفس از دست رفته فرد را به وی بر می گرداند.

متاسفانه در این زمینه نیز افراد سودجو و فرصت طلب بیکار ننشسته و با استفاده از تبلیغ های دروغین که هیچ پایه علمی و منطقی ندارد، برای فریب اذهان عمومی دست به کار شده و بازار آشفته کاشت مو به روش طبیعی بدون جراحی، بدون برش، بدون خونریزی و... را برای جلب نظر مردم به راه انداخته اند که خوشبختانه با هوشیاری پزشکان متخصص و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری بعضی از افرادی که فریب این موسسات و جایگاه های زیرزمینی را خورده و متاسفانه دچار عوارض این گونه درمان های نابه جا و غلط شده اند، اخیرا وزارت بهداشت بخشنامه ای مبنی بر جلوگیری از فعالیت این مراکز زیر زمینی و دروغین به تصویب رسانده است.

رویش موهای سر مانند سایر فرایند های طبیعی بدن انسان بسیار پیچیده و تحت تاثیر قوانین فیزیولوژیکی متعددی است. یک عمل جراحی پیوند مو، برای اینکه موفقیت آمیز باشد عوامل زمینه ای متعددی را نیاز دارد که از جمله باید به تبحر و تخصص و تجربه پزشک و تیم جراحی او اشاره کرد. عمل جراحی کاشت مو بسیار پیچیده و دقیق است و زمان عمل نقش بسیار مهمی را در نتیجه عمل جراحی ایفا می کند، پس باید در کمترین زمان ممکن بهترین کارایی را داشت.

پزشک آنلاین
دکتر مریم تابع [ متخصص پوست ، مو وزیبایی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: