کد خبر: ۲۱۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 19
محققان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند نوشیدن چهارفنجان قهوه درطول روز می‌تواند خطر ابتلا و گسترش بیماری پوستی روزاسه را به میزان ۲۰ درصد کاهش دهد
شفاآنلاین>سلامت> آکنه روزاسه بیماری مزمن و مقاوم به درمان است، اما دراین روز‌های سرد پاییزی با استفاده از یک نوشیدنی‌ دلچسب می‌توان از تشدید علائم آن جلوگیری کرد.

به گزارش شفاآنلاین، محققان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند نوشیدن چهارفنجان قهوه درطول روز می‌تواند خطر ابتلا و گسترش بیماری(Sickness) پوستی روزاسه را به میزان ۲۰ درصد کاهش دهد.

محققان همچنین دریافتند نوشیدن قهوه بدون کافئین بر کاهش التهاب ناشی از بیماری روزاسه تاثیری ندارد.

بیماری روزاسه نوعی بیماری مزمن پوستی است که سطح پوست را قرمز کرده و ظاهر افراد را ناخوشایند می کند.

این بیماری بیشتر درفصل‌های سرد سال به دلیل سرما و خشکی هوا نمایان می‌شود.

قهوه با خاصیت ضد التهابی خود التهاب رگ‌های خونی زیرپوست که سبب ایجاد ظاهر قرمز برروی پوست می‌شود را کاهش می دهد.

کارشناسان دانشگاه براون این نتیجه‌ها را با بررسی برروی دو گروه از داوطلبان مبتلا به روزاسه که گروه اول درطول روز قهوه می‌نوشیدند با گروه دوم که دررژیم خوراکی آن‌ها قهوه وجود نداشت به دست آورده اند.

بر اساس پژوهش‌های قبلی مصرف قهوه می‌تواند سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان، زوال عقل، دیابت (Diabetes)و افسردگی شود.

علامت‌های بیماری روزاسه ممکن است تا سال‌ها ادامه داشته باشد و نیازمند درمان‌های دارویی و خود مراقبتی داشته باشد. گاهی اوقات روزاسه با واکنش حساسیتی یا آکنه اشتباه گرفته می‌شود و تشخیص آن نیاز به بررسی پزشکی و درمواردی نمونه برداری دارد.

کارشناسان هنوز علت دقیق ایجاد بیماری روزاسه را شناسایی نکرده اند، اما وجود ناهنجاریی دررگ‌های خونی صورت، ترکیب‌های ویژه تولید شده از سوی باکتری‌های روده، وجود معیار‌های وراثتی، خشکی پوست، سرمای هوا به ویژه درماه‌های سرد سال، شست و شوی صورت با آب داغ و مواردی ازاین دست دربروز و تحریک آن اثرگذار است.

آمار‌ها نشان می‌دهند بیش از ۱۶ میلیون آمریکایی دچارآکنه روزاسه هستند و به طور کلی زنان سفید پوست بیش از دیگران درمعرض آن قراردارند.

راهکار درمانی قطعی برای این اختلال وجود ندارد و درمان‌های فعلی تنها برای کنترل و کاهش علامت‌های آن به کار می روند.

نوشیدن منظم قهوه همچنین می‌تواند سبب تنگ شدن رگ‌های خونی صورت و برطرف کردن قرمزی صورت فرد شود.

در کنار موارد گفته شده مصرف قهوه سبب حفظ تناسب اندام، جلوگیری از ابتلا به سرطان رحم، روده، کاهش عارضه‌های ناشی از بیماری MS و اختلال‌های عصبی، چون افسردگی، ابتلا به پارکینسون و تمایل به خودکشی می‌شود.

کافئین موجود درقهوه حاوی مقادیری بالا از آنتی اکسیدان‌های مفید برای بدن است که سبب کاهش التهاب و افزایش عملکرد ریه‌ها و ترشح میزان کافی هورمون انسولین دربدن می‌شود.

البته درکنار تمامی مزایای درمانی قهوه، مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند سبب اضطراب، سرگیجه، ناراحتی معده، بالا رفتن ضربان قلب و لرزش عضله‌های بدن شود.

نتیجه‌های این مطالعه درمجله پزشکی پوستی آمریکا منتشرشده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: