کد خبر: ۲۱۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 19
بیش از پنج درصد از زنان باردار به عارضه فشار خون در دوران بارداری و به طور معمول پس از هفته بیستم مبتلا می‌شوند. علاوه بر فشار خون بالا، این عارضه می‌تواند نشان‌دهنده عملکرد نامناسب کبد و کلیه‌ها نیز باشد
شفاآنلاین>سلامت>فشار خون در دوران بارداری می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.

به گزارش شفاآنلاین، گروهی از محققان در بررسی روی تعدادی زن در دانمارک دریافتند: بالا بودن فشار خون هنگام بارداری می‌تواند با خطر ابتلا به زوال عقل در دوران دیگر زندگی مرتبط باشد.

بیش از پنج درصد از زنان باردار به عارضه فشار خون<blood pressure> در دوران بارداری و به طور معمول پس از هفته بیستم مبتلا می‌شوند. علاوه بر فشار خون بالا، این عارضه می‌تواند نشان‌دهنده عملکرد نامناسب کبد و کلیه‌ها نیز باشد.

در این بررسی محققان به ارزیابی اطلاعات جمع‌آوری شده از بیش از یک میلیون زن در دانمارک پرداخته که در فاصله سال‌های 1978 تا 2015 زایمان کرده بودند. بیش از 58 هزار نفر از آنان در دوران بارداری به عارضه فشار خون در دوران بارداری<Pregnancy> مبتلا بوده‌اند.

 بررسی‌ها نشان داد: ابتلا به عارضه فشار خون در دوران بارداری می‌تواند خطر دمانس عروقی را دو برابر افزایش دهد و این خطر در زنان بالای 65 سال چهار برابر بیشتر است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: