کد خبر: ۲۱۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 17
پویش هفته سلامت زنان نقطه آغازی است برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی زنان که امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح اقداماتی به صورت منظم و مستمر در این راستا اجرا شود
شفاآنلاین>سلامت> مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در امور زنان و خانواده با اشاره به برنامه‌های دانشگاه در هفته ملی سلامت بانوان ایرانی، از برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی با مضمون ورزش بانوان، تغذیه صحیح در خانواده، مضرات قلیان، استفاده بهینه از شبکه‌های اجتماعی و همچنین اجرای طرح رایگان غربالگری سرطان پستان خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سمیه اسماعیلی با بیان اینکه هرساله پویش ملی هفته سلامت بانوان در  هفته پایانی مهر ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این پویش امسال با شعار "حرکت برای سلامت زنان ایران" برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته سلامت بانوان از 24 تا 30 مهر برگزار می‌شود، گفت: هر روز این هفته با یک موضوع نامگذاری شده، سه‌شنبه 24 مهر با عنوان "فعالیت جسمانی زنان در هر زمان و هر مکان"، 25 مهر با عنوان "قلیان پدیده تلخ و زیانبار در زندگی زنان"، 26 مهر با عنوان "زنان مدیران تغذیه خانواده از مزرعه تا سفره"، 27 مهر "استفاده بهینه از شبکه اجتماعی و آسیب‌های آن"، 28 مهر با عنوان "سرطان‌های زنان قابل پیشگیری(prevention) و درمان"، 29 مهر با عنوان "تامین حقوق سلامت زنان ضامن سلامت خانواده" و 30 مهر با عنوان "پیشگیری از رفتارهای پرخطر و عفونت‌های آمیزشی" نامگذاری شده است.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت توجه و برنامه‌ریزی در زمینه سلامت زنان، خاطرنشان کرد: پویش هفته سلامت زنان نقطه آغازی است برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی زنان که امیدواریم  با برنامه‌ریزی  صحیح  اقداماتی به صورت منظم و مستمر در این راستا اجرا شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته سلامت بانوان توسط معاونت بهداشت و هماهنگی‌های بین بخشی دفتر امور مشاوره بانوان دانشگاه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در واقع ما کمک می‌کنیم که خدمات‌رسانی بهتری برای زنان در دو سطح درون دانشگاهی و بیرون دانشگاهی ارائه شود.

عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عنوان کرد: دانشگاه بخش بزرگی از استان تهران در شرق، شمال و شمیرانات را پوشش می‌دهد که برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات برون دانشگاهی در مناطق تحت پوشش دانشگاه انجام گرفته است.

اسماعیلی در این زمینه به برگزاری جلساتی با مشاور امور زنان و خانواده استانداری تهران، گروه‌های سلامت خانواده معاونت بهداشتی و سایر حوزه‌های تحت پوشش مرتبط اشاره و عنوان کرد: این جلسات با هدف ارائه خدمات درمانی و مشاوره‌ای بهینه به بانوان در سطح درون دانشگاهی و برون دانشگاهی برگزار شده، چراکه اغلب خدمات درمانی در طی سال از سوی معاونت بهداشتی و درمانی(Healing) دانشگاه ارائه می‌شود، با این حال این جلسات برای تعمیم ارائه خدمات به سایر بخش‌ها در درون و بیرون دانشگاه برگزار شده است.

وی با اشاره به برخی از این برنامه‌ها عنوان کرد: به عنوان نمونه مقرر شد که در روز سه‌شنبه 25 مهر تمام مراکز درمانی و دانشگاهی دانشگاه، حتما بانوان کارمند را ملزم کند در ساعت خاصی حرکات ورزشی را انجام دهند، البته سیاست ما دائمی کردن این برنامه است؛ ولی فعلا برنامه‌ها به صورت نمادین انجام می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری یکی از روزهای هفته سلامت با موضوع "قلیان پدیده تلخ و زیان‌بار در زندگی زنان"، خاطرنشان کرد: در این رابطه برنامه‌هایی همچون سخنرانی و آگاه‌سازی جامعه در رابطه با مضرات این پدیده خواهیم داشت. همچنین در رابطه با مساله تغذیه خانواده با توجه به اهمیت موضوع جشنواره غذا برگزار خواهد شد.

دکتر اسماعیلی با اشاره به ارائه خدمات از طریق "کلینیک آنلاین" دانشگاه به بانوان و مشکلات و مسایل پزشکی آنان، اظهار کرد: همچنین امکان مراجعه مددکاران و مددجویان بهزیستی استان تهران به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت معاونت امور بهداشتی فراهم شده است.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان با اشاره به سایر برنامه‌های تدارک دیده شده برای بانوان، عنوان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با فرمانداری شمیرانات و با همکاری شبکه بهداشت شمیرانات، برنامه غربالگری سرطان پستان طی هفته سلامت بانوان اجرا می‌شود.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: